Jak uvádí Kverulantův zdroj, sankce dostává supermarket Penny za praxi, kterou realizuje. „V regále je úmyslně uvedena cena výrazně nižší než ta zavedená na pokladně. Zákazník si toho při markování nevšimne, a pokud ano, tak se mu pokladní omluví, že to špatně zadali do kasy. Zákazník pak může zboží vrátit do regálu, ale mnohdy ‚nechce zdržovat‘, a tak si zboží za neférovou cenu koupí,“ poznamenává Kverulant.
Ve zprávách České obchodní inspekce, která dané praktiky sleduje, se pak uvádí, že „taková frekvence porušení povinnosti správného účtování již svědčí o systémových nedostatcích v provozovnách obviněné“.
Ředitel Kverulantu Vojtěch Razima takové jednání zažil osobně v prodejně Penny v Praze, Švehlově ulici. „V regále byla u výrobku Sýr hermelín krémový 125 g uvedena cena 35,34 Kč. Přesto při zaplacení u pokladny bylo namarkováno 51,52 Kč. Rozdíl v neprospěch zákazníka tedy činil 16,18 Kč. Razima se hned po zaplacení a po prohlédnutí vydané účtenky vrátil do prodejny a společně s vydanou účtenkou vyfotografoval předmětné zboží. Jak je zřejmé z fotky, zatímco v regálu se nabízel krémový sýr o gramáži 170 g za cenu 35,24 Kč, na pokladně se z něj stal sýr o dost menší, jen 125 g, a k tomu výrazně dražší, 51,52 Kč,“ zmínil Kverulant s tím, že na praktiky byla upozorněna Česká obchodní inspekce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Vanda Efnerová
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.