Česká letadla hledají nové zákazníky ve východní Asii
14.02.2023 10:25 | Tisková zpráva
Výrobce středních dopravních letadel Aircraft Industries se rozhodl, že nebude čekat se založenýma rukama až přijedou zákazníci na Slovácko. Ještě na počátku devadesátých let minulého století létaly desítky letadel L-410 takřka po celém světě, kde si vybudovaly skvělou pověst „nezničitelného“ stroje, který může létat v nejnáročnějších klimatických podmínkách a přistát dokáže i na malých letištích s nezpevněnou přistávací plochou.
reklama
Jenže po roce 1989 přestal původně dominantní východní trh existovat a orientaci na západní klientelu chyběly potřebné certifikace. Proto z kunovických hangárů velmi rychle vylétla „Čtyřistadesítka“ nové generace L-410 NG a mohlo začít dobývání světových trhů. Jenže kunovickou továrnou si mezi tím přehazovali američtí i ruští majitelé a nejvýznamnější zaměstnavatel na Slovácku spíše přežíval. A jak se zdá, konsolidace by mohla přijít až s návratem do rukou českých majitelů.
„Jestliže AERO Vodochody je ,rodinným stříbrem' českého leteckého průmyslu, tak Aircraft Industries určitě patří mezi rodinné zlato průmyslu na Moravě. V obou leteckých značkách vidíme obrovský potenciál,“ věří v úspěšnou budoucnost prezident Jiří Podpěra, prezident skupiny OMNIPOL.
Nové zákazníky se vydali kunovičtí hledat do východní Asie. V těchto dnech se slavná letadla představují na Air Show AERO India, která tak navázala na účast Aicraft Industies na INDO DEFENDCE v Jakartě, která je tradičním setkáváním vojenského i civilního sektoru, pod přímou patronací ministerstva obrany Indonésie. „Výstavy v Indonésii jsme využili k přímé prezentaci našich značek a přímými jednáními s budoucími klienty. Osobní jednání bereme jako nesmírně důležité, protože můžeme okamžitě reagovat na některé specifické požadavky, které mohou souviset s provozováním našich letadel v daném regionu. Zájemci si navíc mohli prohlédnout samotné letadlo na tamním letišti,“ hodnotil první zastávku v Jakartě Jiří Podpěra.
Z Indonésie čekal posádku L-410 NG přelet do Malajsie a už den po přistání si se zájmem prohlíželi a nakonec i vyzkoušeli moravský letoun zástupci malajsijské policie. „Také v Malajsii jsme zaznamenali pozitivní reference na naše letadlo a se zástupci tamní policie budeme pokračovat v obchodním kontaktu. Z jejich slov byl cítit velký respekt k tomu, že tak malá země jako Česká republika dokáže vyrobit sama na svém území dopravní letadlo. Sami byli překvapeni, že se tím řadíme mezi několik nejvyspělejších zemí světa, které dokáží samostatně vyvinout a vyrobit vlastní letadlo,“ připomněl významný fakt prezident OMNIPOL.
Poslední zastávkou byla další významná výstava v regionu Vietnam Defence 2022. Tam se L-410 stal součástí expozice skupiny OMNIPOL, která mimo jiné spoluvlastní také Aero Vodochody. V Hanoi ale nezaujaly jen L-410 NG a L-39 NG, ale i produkty pro obranný průmysl z dalších společností skupiny OMNIPOL, jako je ERA Pardubice a MESIT Uherské Hradiště. Živě se o ně zajímal také vietnamský ministr obrany, armádní generál Phan Van Giang.
„Celá mise byla náročná na přípravu, ale nalétané kilometry i navštívené kontinenty ukázaly, že L-410 NG je spolehlivý letoun, který může být velmi zajímavý i pro jihovýchodní Asii. Konkrétní zájem jsme zaznamenali i o L-39 NG a další produkty z portfolia našich společností. Podobné mise jsou určitě cestou, jak dostat české výrobky i do exotických destinací,“ zhodnotil téměř dvouměsíční obchodní misi L-410 NG Jiří Podpěra.
Asijská expedice L-410 NG v datech:
Délka: 51 dní
Počet letů: 22 letů
Nalétaná vzdálenost: 26 141 kilometrů
Celková doba letu: 83 hodin a 2 minuty ve vzduchu
Počet navštívených zemí: 12 zemí a 3 kontinenty
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.