Česko by se mohlo připojit k žalobě na německé mýto, říká Sobotka

24.03.2017 19:32 | Zprávy

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019, které dnes schválil Spolkový sněm, považuje český premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) za diskriminační. Česko by se mohlo připojit k chystané žalobě dalších zemí proti německému opatření, pokud pro to budou dostatečné argumenty, uvedl Sobotka. Opatrnější přístup má zatím ministr dopravy Dan Ťok (za ANO), který chce počkat na analýzu pravidel německého mýta, píše ČTK.

Česko by se mohlo připojit k žalobě na německé mýto, říká Sobotka
Foto: Zuzana Koulová
Popisek: Premiér Bohuslav Sobotka na volebním sjezdu v Brně

Výše mýtného se bude lišit v závislosti na objemu motoru a množství produkovaných emisí. Desetidenní poplatek se bude pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 25 eur (zhruba 68 až 676 korun), dvouměsíční od sedmi do 50 eur (189 až 1351 korun). Nejdražší roční mýtné přijde na 130 eur (3513 korun).

Dálniční známka bude elektronická a řidiči si ji budou moci koupit na internetu, v mobilní aplikaci nebo na dálnicích poblíž německých hranic. Musí přitom uvést poznávací značku vozu i údaje o objemu motoru nebo jeho emisní normě. Pokud technické údaje nevyplní, bude jim automaticky účtován nejvyšší poplatek za vybrané časové období.

Každý stát má právo vybírat dálniční poplatky

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu pozmění zřejmě trasy Čechů jedoucích na dovolenou. Snaha vyhnout se poplatku na německých dálnicích bude podle ÚAMK nejzřetelnější u zimních dovolených, kdy lyžaři z tuzemska směřující do rakouského Innsbrucku nebo na sever Itálie budou stále častěji využívat trasu přes jižní Čechy. Změna ovlivní i cesty Čechů do Skandinávie, kdy zejména majitelé karavanů budou častěji využívat trasu přes Polsko, uvedl mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka.

Ministr dopravy Ťok dostal od Sobotky za úkol, aby se záležitosti aktivně věnoval. V okamžiku, kdy už by žaloba měla být podána, by měl Ťok vládě předložit zprávu s doporučením, zda by se k ní Česko mělo přidat. „Měli bychom se snažit, aby Německo tuto legislativu ještě upravilo,“ uvedl Sobotka.

„Každý stát má právo vybírat dálniční poplatky, aby měl peníze na opravy a výstavbu. Na druhou stranu je sporné, zdali různými daňovými slevami pro německé řidiče přenášet toto financování silnic na cizince, tedy i na české občany,“ uvedl dnes Ťok.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

JUDr. Jiří Pospíšil byl položen dotaz

Nevylučujete být lídrem strany

A co předsedou topky? A ještě by mě zajímalo, co říkáte na kritiku od Koláře? Sice ji hodně rychle smazal, ale určitě vám neunikla.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rozvrat evropské ekonomiky? Ekonom Kovanda temně o plánu Evropské komise

17:16 Rozvrat evropské ekonomiky? Ekonom Kovanda temně o plánu Evropské komise

„Místo zeleného dresu musíme nasadit khaki dres. Potřebujeme levné energie a silný průmysl, abychom …