Kampaň, kterou připravil pražský dopravní podnik ve spolupráci s neziskovou organizací Konsent, jež je příspěvkovou organizací ministerstva školství a národní agenturou pro mezinárodní vzdělávání, upozorňuje na obtěžování v MHD. Kampaňové plakáty lze na zastávkách MHD vidět od poloviny srpna. Po Praze je možné spatřit na plakátech hesla jako například „Nevyžádané dotyky jsou obtěžování“, „Zírání je obtěžování“ nebo „Bez souhlasu je to obtěžování“.
Zároveň organizace Konsent na svém účtu sociální sítě Instagram sdílela data z průzkumu Úřadu vlády z roku 2021. Na základě těchto dat organizace vyvozuje, že 6 % cestujících bylo v MHD donuceno k pohlavnímu styku. A že okolo 8 % cestujících bylo v MHD donuceno k ukájení někoho dalšího, 25 % cestujících bylo v MHD svědky exhibicionismu, 20 % cestujících zažilo nevítané pokusy o líbání či hlazení a 19 % cestujících bylo svědky sebeukájení.
V souvislosti s první statistikou, tedy že 6 % cestujících bylo v MHD donuceno k pohlavnímu styku, obvinil ekonom Petr Bartoň organizaci Konsent z toho, že si data vymyslela. „Zírání je blbý. Ale vymýšlet si data je cajk?“ upozorňuje na svém účtu platformy X.
Zírání je blbý.
Ale vymýšlet si data je cajk? pic.twitter.com/scAuKU2y4K

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Alena Kratochvílová