Divadlo pokračuje: Ťok narychlo uzavřel smlouvu na mýto. Je zde zásadní otázka

20.09.2018 21:29 | Zprávy

Ministerstvo dopravy uzavřelo narychlo desetiletý kontrakt na mýtné. Divadlo s názvem české mýto pokračuje. Otázka pro ministra dopravy: může být skoro padesátiletá satelitní technologie GPS opravdu tak moderní, jak tvrdí?

Divadlo pokračuje: Ťok narychlo uzavřel smlouvu na mýto. Je zde zásadní otázka
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice D1 na Chodově

Ministerstvo dopravy dnes s velkou rychlostí uzavřelo desetiletý kontrakt s konsorciem firem CzechToll a SkyToll na provozování mýtného systému na dálnicích a vybraných silnicích první třídy. Novinářům to oznámil ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Dohodu potvrdil i vítězný CzechToll. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) dříve během dne zamítl stížnost neúspěšné firmy Kapsch Telematic Services proti tendru.

Ministerstvo dopravy bylo podle Ťoka jediným účastníkem řízení u ÚOHS, a tím, že se vzdalo práva na podání rozkladu a následně získalo potvrzení o pravomocném rozhodnutí úřadu, bylo ze zákona zrušeno předběžné opatření, kterým ÚOHS zakazoval uzavřít smlouvu s dříve vybraným vítězem tendru.

„Na základě toho, že nastaly podmínky pro možnost uzavření smlouvy s novým provozovatelem, jsme dnešního dne podepsali desetiletý kontrakt s vítězným konsorciem firem CzechToll a SkyToll, které budou od roku 2020 vybírat a spravovat mýtné na dálnicích a vybraných silnicích první třídy v České republice,“ řekl Ťok. „Tuto smlouvu jsme uzavřeli rychle, nikoli však neuváženě. Šlo nám o to, abychom dali novému provozovateli dostatek času na přípravu,“ uvedl ministr.

CzechToll ze skupiny PPF Petra Kellnera a slovenská SkyToll mají podle Ťoka nyní 14 měsíců na to, aby připravily nový systém na výběr mýtného. Do konce roku 2019 platí smlouva s Kapschem, který provozuje dosavadní mýtný systém, podle Ťoka ji ale bude možné vypovědět dřív, pokud bude nový provozovatel rychleji připraven začít s výběrem mýtného.

Konsorcium, které ministerstvo vybralo, má mýtné vybírat deset let za 10,75 miliardy korun. Využívat k tomu bude údajně modernější (45 let stará) satelitní technologii, dosud k výběru mýtného sloužila mikrovlnná technologie. Ministerstvo dopravy očekává, že výnos z mýtného by se měl pohybovat mezi 140 a 150 miliardami korun za deset let.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ane

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Zákon o podpoře bydlení

Je jasné, že bydlení je problém. Uznáváte ale, že jste jako ministr selhal, když jste nedokázal problém vyřešit? Jinak máte docela mé sympatie, ale v tomto směru jste to podle mě selhal a vnímám to jako větší problém než zákon o stavebním řízení, i když to spolu tak trochu souvisí.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ivan Bartoš řekl, kdo opravdu rozhoduje v ODS. Fiala to není

9:33 Ivan Bartoš řekl, kdo opravdu rozhoduje v ODS. Fiala to není

Bez expresivních vyjádření se neobešel pirátský poslanec Ivan Bartoš, když vzpomínal na svůj odchod …