Dopravní podnik Prahy vyplatil za osm let víc než 300 milionů za externí právníky. Miliony tečou i dnes. Na výplatní pásce manžel Verešové stejně jako Květoslav Hlína

13.07.2018 9:46 | Zprávy

KAM JDOU VEŘEJNÉ PENÍZE Pražský dopravní podnik by mohl okamžitě změnit své zaměření a poskytovat rozsáhlé právní analýzy cestujícím. A zdarma. Nad čísly, kterých se ParlamentníListy.cz dočkaly po několika týdnech, totiž zůstává rozum stát. Ačkoli DPP disponuje vlastní agendou zaměstnanců - právníků, na externí služby „vylil" od roku 2010 přes 300 milionů korun. Komu a kolik přesně? Na to se budeme muset ptát podle zákona o svobodném přístupu k informacím, DPP nám jména advokátních kanceláří prozatím nedodal.

Dopravní podnik Prahy vyplatil za osm let víc než 300 milionů za externí právníky. Miliony tečou i dnes. Na výplatní pásce manžel Verešové stejně jako Květoslav Hlína
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Že si státní či městské firmy pořizují externí právní služby, na tom není nic až tak zvláštního. Ale platit víc než čtvrt miliardy, to už se zdá jako velmi silná káva. ParlamentníListy.cz toto číslo mají potvrzené přímo z Dopravního podniku hlavního města České republiky. Ptali jsme se konkrétně na vyplacené částky od roku 2010.
 
Jak to tedy vypadalo v minulosti a jak v současnosti? 56 447 200 bylo vyplaceno v roce 2010, v roce 2013 těsně přes 73 milionů, v roce 2014 pak téměř 75 milionů. To byla mimochodem nejvyšší dosažená suma. Od roku 2015 částky klesají, i přesto se jedná o desítky milionů, které tečou zcela soukromým subjektům.
 
V roce 2016 bylo vyplaceno 28,3 milionu korun, v roce 2017 pak „pouhých" 9,6 milionu. V tomto ohledu je ředitelování současného šéfa DPP Gillara nejšetrnější.
 
 
Za koho se ale dříve vysoké sumy vyplácely? V letech 2007 - 2011 byl ředitelem DPP Martin Dvořák, asi nejvíce skloňované jméno v historii této městské firmy. A rozhodně nejde o skloňování pozitivní. Za zmínku stojí například článek z letošního roku, kde jsme uvedli: „Mužem, okolo kterého se všechno točilo, byl podle státního zástupce Adama Borguly šéf městského přepravce Martin Dvořák. Žalobce konstatoval, že se měl Dvořák podílet na manipulaci tří zakázek podniku. S Ivo Rittigem pak měli stát v zákulisí zahraničních firem, jež měly řídit vítěze tendrů. Dvořák měl dokonce skrytě ovládat šedesátiprocentní podíl firmy, která přes další společnosti vlastnila společnost Cross Point, jež po jeho nástupu do dopravního podniku podle žalobce zprostředkovala zmanipulovaný kontrakt na prodej jízdenek a kupónů v prostorách přepravní společnosti. Druhou část pak měl ovládat Ivo Rittig, jak stojí v obžalobě."
 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: B. Richterová a T. A. Nový

Tomio Okamura byl položen dotaz

Ukrajinci

Myslíte, že se vůbec někdy Ukrajinci, co sem za poslední dva roky přišli na Ukrajinu vrátí? I kdyby skončila válka, já mám dojem, že tu už zůstanou na trvalo. Zabýváte se v SPD nějak tím, co by se stalo, kdyby tu zůstali?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Politici nemají výsledky. A proto se zjevil Musk, soudí Ivan Hoffman

17:02 Politici nemají výsledky. A proto se zjevil Musk, soudí Ivan Hoffman

POHLED IVANA HOFFMANA Elon Musk je politickým amatérem, který dokázal zatřást věcmi, ve kterých prof…