Nový tendr už byl vypsán, ale je kritizován ze všech stran, jak společností Kapsch, tak jejími konkurenty. Společnosti Kapsch se např. nelíbilo,že stát poskytl jejím konkurentům dokumentaci k dosud fungujícímu systému. V této dokumentaci je obsaženo i know-how společnosti.
Bývalý ministr dopravy Žák, dnes poradce prezidenta republiky Miloše Zemana, vnáší do souboje o mýto další pohled. Pohled velmi nelichotivý vůči ministru dopravy v demisi z hnutí ANO Danu Ťokovi. Ten plánuje rozšířit mýto i na silnice prvních tříd. Asi o 900 kilometrů. To se nelíbí krajů, ale ani Hospodářské komoře České republiky. Stěžovali si proto u premiéra v demisi Andreje Babiše (ANO).
„Premiér si na setkání trpělivě vyslechnul zástupce podnikatelů, starostů a hejtmanů či odborářů, a následně i obhajobu ministra dopravy Ťoka. Pro jednoho z nejméně úspěšných ministrů dopravy se bohužel lež stala standardním pracovním nástrojem. Tvrdil premiérovi, že nevěděl o žádných protestech proti rozšiřování mýta do regionů před vyhlášením tendru. Usvědčuje ho už jen pohled do monitoringu médií – od listopadu 2016 desítky kritických článků či otevřených dopisů, a sám Ťok na ně v novinách vždy promptně reagoval. Tvrdil také premiérovi, že o žádné nabídce Kapsche na odkoupení tuzemské pobočky a zahájení cesty k emancipaci státu v provozu mýta netuší. Mediální výstřižky jej opět přichytily při lži. Ťok opakovaně odkázal s takovým řešením na novou povolební reprezentaci. Při vyhlašování tendru v červnu 2017 dokonce sám zmínil existující nabídku Kapsche, když se ho novináři ptali na případný plán B při krachu tendru,“ napsal Žák ve vyjádření.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp