Fik, fik a očkovací spot do televize byl hotový. Třicet vteřin básní od Wolkera stálo přes milion

26.01.2021 19:43 | Zprávy

Naše redakce byla upozorněna na smlouvu mezi Úřadem vlády a reklamní agenturou Procoma. Společnost sídlící v pražských Záběhlicích měla za úkol vytvořit televizní reklamu, ve které bude zdůrazněna dodávka prvních dávek vakcín proti covidu jako symbol naděje a začátek nové fáze boje s onemocněním. Spot trvá 30 vteřin a pokladnu stál přes milion korun.

Fik, fik a očkovací spot do televize byl hotový. Třicet vteřin básní od Wolkera stálo přes milion
Foto: Hans Štembera
Popisek: Očkování proti Covid 19

„Účelem této smlouvy je rychle, ve dnech, kdy do České republiky dorazí první vakcíny proti onemocnění Covid-19, prostřednictvím televizní kampaně informovat nejširší veřejnost, že mohou zejména občané z rizikových skupin podstoupit očkování. Včasnou vakcinací rizikových skupin lze zmírnit negativní důsledky šíření onemocnění Covid-19 mezi těmito rizikovými skupinami a dopad na zdravotnický systém,“ stojí ve smlouvě, kterou máme k dispozici.
 
Slovo ´rychle´ je důležité. Tato podmínka byla bezpodmínečně splněna. Smlouva totiž byla dle registru uzavřena těsně před Štědrým dnem minulého roku a nejzazší termín odevzdání bylo již 26. prosince.
 
Zmíněné dílo je v podstatě výroba televizního spotu v délce půl minuty. Agentura, jak již bylo řečeno, měla za úkol kreativně ztvárnit dodávku prvních vakcín do České republiky jako symbol naděje a začátek nové fáze efektivního boje s onemocněním Covid-19.
 
Nejzajímavější na celé smlouvě je výsledná cena. Ta včetně DPH činí 1.136.606,24 korun. „Zahrnuje zejména veškeré náklady zhotovitele spojené s plněním předmětu smlouvy, včetně licence za video, hudbu a voice over, zpracování ve zvukovém a obrazovém studiu a doručení na objednatelem určené televizní stanice,“ píše se ve smlouvě.
 
Vzešlý spot, který začaly televize vysílat o vánočních svátcích, provází verše Jiřího Wolkera a hlas Jana Přeučila, kde v závěru zazní věty plné naděje: „Snad plakali jsme, ale teď chcem´ žít! … A budeme. Tak jako dřív!“.

Na serveru Youtube.com je možné najít mnoho reklam, jimiž státy vyzývají k očkování. Současně tuto alternativu prezentují jako východisko z aktuální krize. Žádná z reklam však díru do světa, co se počtu zhlédnutí týká, neudělala. Českou mutaci nevyjímaje.
 
Jednatelem produkční agentury Procoma je společnost Presco Group, jež je výrobcem diářů, knih, kalendářů a jiného dárkového sortimentu. Akciovou společnost založenou v roce 1995 vede Martin Prager spolu s Petrem Skokanem a Robertem Sližem.
 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový

Ing. Jiří Strýček byl položen dotaz

Důchodová reforma

Jak vysvětlíte, že SPD je schopné s vládou jednat o důchodech a prý i nějaké jejich návrhy připouští, ale vy se s vládou nedomluvíte? Není problém u vás? A chápu správně, že pokud vyhrajete volby, tak celou reformu, kterou tato vláda schválí zrušíte? A máte za ni už náhradu? Protože když jste byli v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fiala „poučoval“ o fotbalu. Zhrození: Má komentovat německého ministra, ne toto

19:45 Fiala „poučoval“ o fotbalu. Zhrození: Má komentovat německého ministra, ne toto

Premiér Petr Fiala se opakovaně pokouší přiživit na odlesku slávy fotbalových hvězd. Naposledy neodo…