Nejdříve vystoupil Josef Šlerka, ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky. Ten přinesl některá zajímavá data o tom, kdo konzumuje zpravodajství. Podle průzkumu agentury Median 30 % respondentů vůbec nekonzumuje zpravodajství a vyhýbá se mu. Jde prý zhusta o mladé lidi spokojené se životem. Ti jsou doplněni mladými lidmi s malým vzděláním z vesnic a malých měst, které podle Šlerkových slov „nezajímá vůbec nic“. A dále malá skupina těch, kdo nevěří vůbec žádnému zpravodajství. Konstatoval tedy, že mezi publikem zpravodajských webů chybí mladá generace. „Tý je to jedno,“ dodal.
Pak rozdělil zbytek dále. Z 20 % prý jde o spokojené lidi, kteří kladou důraz na rodinu a jsou spokojeni s politikou. Ti nekoukají na veřejnoprávní média, ale na zpravodajství televizí Nova a Prima. Naopak dalších 20 % tvoří střední vzdělaná třída, která nadprůměrně často konzumuje veřejnoprávní vysílání. A veřejnoprávní vysílání taktéž hutně konzumují důchodkyně, které mají dostatek volného času. Šlerka uvedl, že tyto skupiny se často liší v názoru na členství v NATO nebo v EU.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas