Data společnosti Heureka, která má MF Dnes exkluzivně k dispozici, lidé omezují hlavně nákupy elektroniky. Poptávka naopak vzrostla po kamnech. V posledním kvartálu nejvíce poklesl, ve srovnání se stejným obdobím loni, prodej domácích elektrospotřebičů. Zájem o sušičky se propadl o 44 procent a o robotické vysavače o 43 procent.
Méně se prodávají i myčky, kávovary nebo kuchyňské roboty. „Naopak meziroční růst sledujeme u lednic a mrazáků, jejichž prodeje vzrostly o 22 procent. Může to souviset s tím, že se část lidí rozhodla vyměnit starý spotřebič za nový, úspornější, a díky tomu ušetřit za energie,“ míní šéf analytiků Heureky Michal Buzek.
Poptávka se také zvedla po kvalitních botách či po volně prodejných lécích. Naopak poklesl zájem o módní doplňky. „Stranou jdou v první řadě zbytné nákupy, tedy zboží pro volný čas včetně elektroniky, kterou se spotřebitelé zásobili v době lockdownů. Méně lidé nakupují i oblečení, které v Česku zdražilo nejvíce v celé EU,“ potvrzuje analytik společnosti Creditas Petr Dufek. Kvůli obavám z růstu cen se také Češi už nyní předzásobují vánočními dárky.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.