Kam se hrabe starej Goebbels, napadne racionálně uvažujícího diváka po zhlédnutí nedělního vydání pořadu Newsroom ČT24, a ihned hbitě sáhne do baru pro něco ostřejšího na uklidněnou.
Za sebe říkám, že kolegové z podobně nazvané relace (asi tu naší budeme muset kvůli zachování dobrého jména přejmenovat) posunuli laťku propagandy a nenávisti na úroveň, která by se dala stroze okomentovat jako svinstvo. Dokonce jsem si některé pasáže pouštěl znovu a znovu, nemohl jsem uvěřit. Druhý den mi po delší době volal známý, že TO také viděl. „Recese, viď,“ ptal se...
Nicméně NEWSROOM je tu od toho, aby práci novinářů komentoval, takže se na pořad pana Rosého podíváme důkladněji. Reportáž o udílení Krameriových cen (bylo mi ctí být v porotě) redaktoři postavili na dvou východiscích. Za prvé za Krameriovou cenou stojí zástupci údajných dezinformačních webů, za druhé televize Prima, která předávání cen zařadila do svého zpravodajství, o této „kontroverzi“ nereferovala. Pravý důvod obsahu reportáže je ale jinde. Jde o jakousi permanentní vendetu vůči alternativnímu spektru (do něhož TV Prima částečně rovněž patří), které na rozdíl od spřízněných redakcí a odborníků poukazuje jednak na přešlapy „České“ televize ve vysílání, ale samozřejmě i na kejkle v jejím hospodaření. Toto nejen šéf Newsroomu ČT24 pan Rosí nemůže nikdy strpět, a proto v podstatě v každém pořadu vede svatou válku za vaše peníze proti názorovým oponentům. Statisíce čtenářů Parlamentních listů odvádějí každý měsíc povinné výpalné na Kavčí hory, aby pak za ně dostali vylitý kýbl špíny na jejich oblíbený server.
Česká televize je na špici dezinformačního a cenzorského pelotonu
Funguje velmi úzká spolupráce mezi Českou televizí a tvrdým mainstreamem, který má mocenský a ekonomický základ. Jeden druhého vždy podrží, když je spojují stejné zájmy a postoje. Jejich nervozita ale setrvale roste s tím, jak ztrácejí kredit, kdy lidé cítí, že jsou manipulováni, podstatné informace zatajovány. Obracejí se tedy k alternativě, jako tomu bylo před listopadovým převratem. A tím, jak alternativa sílí, sílí i její přitažlivost pro potenciální inzerenty. I proto se jede tato kampaň mající už i ekonomický rozměr.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník