Řeč tak byla například i o nedostatečném financování pedagogů. „Je možná malým zázrakem, že se kvalitu našeho vzdělávacího systému daří držet v rámci nějakých podmínek, v nichž naši pedagogové pracují,“ řekl následně Zatloukal. „Chceme po učitelích velké množství kompetencí a dovedností a tomu by mělo odpovídat i finanční ohodnocení. Troufnu si říct, že jsme na úrovni padesáti tisíc korun,“ dodal. „Práce učitele není jenom individuální, musí mít i schopnost týmové práce,“ podotkl rovněž Zatloukal.
Školní inspektor se vyjádřil také k případu šikanované učitelky Ludmily Vernerové, jenž skončil smrtí pedagožky. „Je to varovný případ, kdy selhaly ty všechny mechanismy, které by měly být neustále v pohotovosti, které sledují vše, co se ve škole děje. Preventivní programy tak nejsou jen nějakým dokumentem,“ zmínil v té souvislosti Zatloukal. „Mělo konat vedení školy, které však v tomto případě nekonalo,“ dodal.
Tématem rozhlasového pořadu pak byla i inkluze. „Společné vzdělávání v heterogenních třídách s různými předpoklady, s různými schopnostmi se v maximálním úsilí pedagogů daří realizovat. Ten proces má v počátečních fázích určité problémy, naším úkolem je dávat zpětnou vazbu,“ řekl Zatloukal.
Závěrem se pak školní inspektor vyjádřil k programu Edison, v rámci něhož míří do škol zahraniční studenti. Někteří rodiče si však na tento program stěžovali. „Ověřili jsme, co je součástí programu, sledovali jsme výuku. Zahraniční studenti vzdělávají žáky v cizím jazyce. Probírají s nimi témata multikulturní výchovy,“ zmínil. Způsob zvolený školou, kterou inspektoři navštívili, hodnotili podle jeho slov pozitivně. „V rámci tohoto programu nebylo nic nepatřičného,“ dodal závěrem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef