"Při podmínce využití stávajících mýtných bran nemá žádná jiná firma technické znalosti potřebné pro jejich provozování," uvedl Stanjura. Za současný stav podle něj mohou poslední dva ministři za ANO, Ťok a Antonín Prachař, kvůli kterým nebude dlouhodobý problém s hledáním provozovatele mýtného systému vyřešen během funkčního období této vlády, ale přesune se na bedra budoucího kabinetu.
Délku období, po které bude nutné vybírat mýtné pouze prostřednictvím mýtných bran řeší vládní koalice už několik týdnů. Ministerstvo dopravy v tomto už ustoupilo, původně totiž požadovalo přechodné období pětileté s dvouletou opcí, uvedl Ťok. Pro přechodné období plánuje vláda kvůli nedostatku času vypsat zakázku pouze na provoz současného systému využívajícího mýtné brány. Během té doby má ministerstvo vypsat hlavní, technologicky neutrální soutěž, u které stát nebude zájemcům o zakázku nařizovat, jakým způsobem mají mýtné v Česku vybírat, zda pomocí mýtných bran, nebo satelitní technologií, či jejich kombinací.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: spa