Konečně odborníci bez politické tlačenky. Do vedení ČD Cargo přichází ostřílení manažeři

25.05.2022 13:36 | Zprávy

Valná hromada Českých drah dnes schválila nominaci dvou nových členů představenstva ČD Cargo. Do vedení společnosti tak nastupují dva zkušení manažeři, Martin Svojanovský a Zbyszek Waclavik. Oba mají dle současného vedení drah na klíčových pozicích ve skupině ČD mnohaletou historii a zajímavé úspěchy.

Konečně odborníci bez politické tlačenky. Do vedení ČD Cargo přichází ostřílení manažeři
Foto: Koláž, Barbora Rochterová
Popisek: Valná hromada Český drah dnes schválila nominaci dvou nových členů představenstva ČD Cargo

Ačkoli se roky hovoří o obsazování pozic ve státních podnicích na základě kamarádství nebo zásluh a podobně, vypadá to, že ČD Cargo šlo jinou cestou. Nově zvolení členové představenstva mají roky praxe jak v Česku, tak v zahraničí. 

A kdo že jsou dnes jmenovaní členové představenstva nákladního dopravce?

Jméno první: Martin Svojanovský. V Českých drahách působí 28 let a do představenstva se vypracoval úplně odspodu. V roce 1993 začínal jako výpravčí. Přes pozici dopravního dispečera, manažera zákaznického centra a vedoucího oddělení produktového plánování se dostal až na ředitele Řízení provozu České Třebové. V podstatě až do samotného středu provozního fungování národního nákladního dopravce. On a jeho 130 zaměstnanců jsou ti, kdo denně řeší pohyby několika set vagonů a lokomotiv. Jeho povýšení do pozice člena představenstva, který bude mít na starosti právě provozní sekci, je tak zcela logická. Již dnes má Svojanovský velkou část agendy této pozice na starosti – zejména tu část zaměřenou na dálkové spoje. 

„Kolegu Svojanovského jsem doporučil a jsem rád, že ho Valná hromada do funkce zvolila. Jsem hrdý na to, že profesně vyrostl uvnitř firmy. V segmentu železniční nákladní dopravy pracuje skoro třicet let a dobře polovinu této doby strávil v řízení provozu. Mohu se tedy spolehnout, že jako dosavadní ředitel Řízení provozu Carga v České Třebové všechny své nové povinnosti bez potíží zvládne. Jeho role je klíčová, bez zajištění všech provozních činností bychom nedokázali zákazníkům nabízet kvalitní služby a operativně reagovat na požadavky trhu a nové obchodní příležitosti,“ uvedl k volbě nového člena představenstva ČD Cargo jeho předseda Tomáš Tóth.

Ani jmenování Zbyszka Waclavika do pozice člena představenstva s gescí obchodu a zahraniční expanze nevzbuzuje překvapení. Waclavik historicky pilotoval založení největší pobočky ČD Cargo v Polsku. Téměř 7 let vedl původní polskou dceru Koleje Czeskie Sp., ze které se později stala současné dcera CD Cargo Polska. K Polsku má tento manažer asi nejblíže. Češtinu i polštinu uvádí jako svůj mateřský jazyk, kromě toho mluví plynně anglicky, německy a rusky. Úkoly, které před ním budou stát ale vůbec nebudou lehké. Železniční doprava v celé Evropě se potýká s dopady války na Ukrajině. Staré trasy z Ruska přestaly fungovat a všichni dopravci musejí vymýšlet, jak ke svým zákazníkům dopraví zboží po alternativních cestách. Roste tak význam přístavů na jihu u Jaderského a Černého moře, ale i na severu v Polsku. Adaptace národního dopravce na novou situaci vyhlásil jako jednu ze svých priorit šéf ČD Cargo Tomáš Tóth. Waclavik by měl být v tomto směru jeho pravá ruka.

„Vybírali jsme z několika možných kandidátů a volba padla na pana Waclawika, protože má v tomto tvrdém byznysu bohaté zkušenosti. Pro mě má ‚obchodnické boty‘ a myslím, že bude pro Cargo v tomto ohledu přínosem. Nezapomínejme na to, že i když se ČD Cargo vrátilo po COVIDu do zisku, ani nákladní doprava nemá na růžích ustláno a o každý výdělek je třeba se poprat s konkurencí,“ zhodnotil nedávno nastoupivší generální ředitel ČD Michal Krapinec. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hrad ve sporu s tajnými službami. Jde o Vetchého, Foltýna a sbírku na trhaviny

21:34 Hrad ve sporu s tajnými službami. Jde o Vetchého, Foltýna a sbírku na trhaviny

Šéfové českých tajných služeb vyjádřili nespokojenost s kontroverzní sbírkou na plastickou trhavinu …