Výběrové řízení na provoz centrálního registru vozidel vypsal v šibeničním termínu vloni v listopadu Prachařův předchůdce Zdeněk Žák. Po posunutí termínu pro odevzdání nabídek na 27. března je ale jasné, že před skončením současné smlouvy se vítěze tendru vybrat nepodaří. Prachař už dříve uvedl, že vybrat vítěze soutěže během několika dní není možné a že bude hledat náhradní řešení, které zajistí pokračování provozu systému bez jeho přerušení.
Parametry nového kontraktu předpokládají, že ICZ bude registr vozidel provozovat další rok s možnou opcí až na šest měsíců. Zároveň ale budou mít obě strany možnost od smlouvy odstoupit po osmi měsících s tříměsíční výpovědní lhůtou. Uvedených 57 milionů korun je podle ministerstva vyčísleno pro využití maximální opce, tedy na rok a půl provozu registru.
Profil
Podobným způsobem jako u známějšího centrálního registru vozidel plánuje ministerstvo o rok prodloužit bez výběrového řízení smlouvu s Telefónikou Czech Republic na provoz takzvaných dopravně správních agend. Za jejich spravování by měla společnost podle návrhu Ministerstva dopravy získat 61 milionů korun.
ICZ a Telefónica, která pro Ministerstvo dopravy zajišťovala přenos dat, nahradily ve správě centrálního registru vozidel původního dodavatele - společnost ATS Telcom. Ta systém spravovala od léta 2012, kdy registr přešel z gesce Ministerstva vnitra pod Ministerstvo dopravy, opakovaně zkolaboval a poté se dlouhodobě potýkal s chybami a nízkou efektivitou, jejchž důsledkem byly dlouhé fronty žadatelů o změny v registru na přepážkách.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr, čtk