Firmy by do budoucna také neměly odevzdával stejné formuláře či informace vícekrát. „Jako příklad lze uvést účetní závěrku, kterou podnikatel odevzdává finanční správě a současně ji posílá na obchodní rejstřík,“ uvádí MPO.
Na přebujelou byrokracii a administrativu si podnikatelé stěžují dlouhodobě. „Podnikatelé mají podnikat. A ne papírovat, přičemž administrativní zátěž uvalená na bedra podnikatelů se navzdory všem slibům politiků o nápravě stále zvyšuje,“ uvedla Hospodářská komora loni v létě při nástupu nynější ministryně průmyslu a obchodu Marty Novákové (za ANO) do funkce.
MPO letos uvedlo, že maximální počet kontrol u podnikatelů, zejména u živnostníků a malých podnikatelů, má být pět ročně. Mezi kontrolami budou muset uplynout minimálně dva měsíce. Dozorové orgány také budou muset dodržet datum naplánované kontroly s maximální odchylkou pěti dní. Ministryně Nováková uvedla, že její resort začal o změnách jednat s jednotlivými ministerstvy. Jednání jsou ale podle ní komplikovaná, zejména s Ministerstvem zemědělství. Pod něj spadají mimo jiné Státní zemědělská a potravinářská inspekce a Státní veterinární správa.
MPO chce zjednodušit přístup živnostníků a malých a středních podnikatelů k akceptaci platebních karet. „Chtěli bychom dát terminál zdarma sto tisícům až dvěma statisícům malých živnostníků. Už brzy bychom měli podepsat memorandum o vytvoření fondu, ze kterého by se tato aktivita měla financovat,“ uvedla tento týden Nováková pro Hospodářské noviny.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab