Už v roce 2010 byl ústředním tématem předvolebních kampaní boj s korupcí. I díky tomuto tématu se do sněmovny dostaly Věci veřejné. O tři roky později toto téma ve volební kampani rezonovalo ještě výrazněji, přičemž především majitel Agrofertu i vydavatelství MAFRA zdůrazňoval, že bude stát řídit efektivně a průhledně.
V nedělních Otázkách Václava Moravce došlo na příklad, jak to dnes vypadá v praxi. Nejnověji vydaly Lesy ČR Noviny Lesů České republiky, přičemž realizaci zakázky provedla firma Andreje Babiše bez výběrového řízení. „Podle zjištění Otázek za zhruba osm set tisíc výtisků a jejich distribuci zaplatil státní podnik téměř 600 tisíc korun. Jde o desetinu výdajů Lesů ČR na marketing,“ prozradil Moravec s tím, že onou firmou je právě vydavatelství MAFRA.
Ondráčka konstatoval, že k takovýmto věcem zkrátka bude docházet, protože Andrej Babiš je podnikatel ovládající velké firemní impérium. „Tomu se nelze vyhnout,“ pokrčil rameny pouze ředitel TI.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp