Už v roce 2010 byl ústředním tématem předvolebních kampaní boj s korupcí. I díky tomuto tématu se do sněmovny dostaly Věci veřejné. O tři roky později toto téma ve volební kampani rezonovalo ještě výrazněji, přičemž především majitel Agrofertu i vydavatelství MAFRA zdůrazňoval, že bude stát řídit efektivně a průhledně.
V nedělních Otázkách Václava Moravce došlo na příklad, jak to dnes vypadá v praxi. Nejnověji vydaly Lesy ČR Noviny Lesů České republiky, přičemž realizaci zakázky provedla firma Andreje Babiše bez výběrového řízení. „Podle zjištění Otázek za zhruba osm set tisíc výtisků a jejich distribuci zaplatil státní podnik téměř 600 tisíc korun. Jde o desetinu výdajů Lesů ČR na marketing,“ prozradil Moravec s tím, že onou firmou je právě vydavatelství MAFRA.
Ondráčka konstatoval, že k takovýmto věcem zkrátka bude docházet, protože Andrej Babiš je podnikatel ovládající velké firemní impérium. „Tomu se nelze vyhnout,“ pokrčil rameny pouze ředitel TI.
Další host, ministr pro lidská práva Jiří Dienstbier (ČSSD), k tomu jen přitakal a dodal, že si na to musí Babiš dát pozor sám. „Často se to projevuje i ve vládě. Babiš často nehlasuje, protože ohlašuje střet zájmů,“ prozradil člen kabinetu. „Takový střet zájmů by bylo možné odstranit jen dvěma způsoby: Buď Andrej Babiš odejde z politiky, nebo se vzdá svých podnikatelských aktivit. Ani jedno z toho nepovažuji za příliš pravděpodobné,“ doplnil.
Došlo i na slavnou kuchařku Lesů České republiky, která byla před několika lety vydána v omezeném počtu za čtyři miliony korun, přičemž se zakázka stejného rozsahu dala pořídit za 250 tisíc. Podle ministra ale srovnávání těchto dvou zakázek už připomíná přílišnou bulvarizaci tématu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp