Lenka Procházková se ministra táže, proč není obnoven normální provoz škol, když u většiny ostatních i masivnějších typů shromáždění už se opatření povolují. A zasílá ministrovi otázky od svých žáků a přidává i své, zda budou „nelogická opatření“ platit dál, pokud virus nezmizí.
Celý text učitelky základní školy:
Vážený pane ministře,
chápala jsem a chápu komplexní opatření, která byla přijata vládou v souvislosti s koronavirovou pandemií. Podle mého názoru byla správná. Nechápu však postup, Vašeho resortu, při obnově výuky na základních školách.
Opatření Vašeho ministerstva, která Vy nyní alibisticky nazýváte jako doporučení, musel připravovat někdo, kdo asi neví, jak v současné době základní školy fungují. Ano, po uzavření škol jsme se prostřednictvím různých technologií naučili vytvářet distanční výuku, ať už on-line nebo zasíláním a kontrolou zadaných úkolů. A jsem přesvědčena, že nový způsob vyučování, na který si dočasně museli zvyknout učitelé, děti i jejich rodiče, fungoval ve většině případů dobře a kvalitně.
Nyní ale dochází k postupné obnově běžného života. Lidé mohou chodit do kin, divadel, do restaurací, sportovat na sportovištích a v posilovnách, od 25. 5. jsou povoleny akce s účastí do 300 osob, dokonce se rozvolňují podmínky nošení roušek.
Děti mohou chodit do kroužků, stýkat se mimo školu v nekontrolovatelném počtu, scházejí se s desítkami cizích lidí v nákupních centrech, na sportovištích, v bazénech, na dětských hřištích, jezdí v dopravních prostředcích atd. A v tomto výčtu všech možných aktivit mně opravdu zůstává rozum stát nad tím, proč nemohou do škol chodit všichni žáci druhého stupně (potažmo i středních škol). Za absurdní považuji, že žáci prvního stupně mohou do škol jen s Vámi navrženými nelogickými omezeními.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas