Mladí svůj vzhled a stárnutí řeší prý spíše prevencí než korekcí. Shánějí kosmetické produkty, které předcházejí stárnutí a které například obsahují filtry proti slunečnímu záření. 70 procent zástupců generace Z prý používá pleťová séra proti stárnutí.
Na tiktoku dokonce rady proti stárnutí mohou najít i mladší, již 14letí se zabývají tím, co dělat k zastavení procesu stárnutí.
Zákazníci z generace Z se podle spoluzakladatele firmy True Beauty Ventures Riche Gerstena zajímají zejména o účinnost, rychlé výsledky a cenu. Jak se jejich preference vyvinou s přibývajícími roky, stále není jasné.
Podle pařížské dermatoložky Dialy Haykalové chce generace Z zkrátka zpomalit proces stárnutí. Plastický chirurg Paul Nassif k tomu dodává, že se setkává se stále větším počtem lidí, kteří chodí na kosmetiku či si nechávají udělat drobný zákrok s použitím laseru.
Kromě strachu ze stárnutí má generace Z podle průzkumu ještě jiný problém. Studie provedená pro italský řetězec restaurací Prezzo ukázala, že až 86 procent dotázaných ve věku od 18 do 24 let řeklo, že v nich pohled do menu v restauraci vyvolává úzkost. 34 procent lidí pak uvedlo, že je situace znervózňuje natolik, že raději požádají spolustrávníka, aby jim objednal.
„Někteří to dotáhli do extrému: téměř 40 % respondentů z generace Z řeklo, že by jednoduše nešli na večeři ven, pokud by si nemohli předem zkontrolovat, co je na menu,“ píše list The New York Post, který o studii referoval. V Česku její výsledky přejal server Seznam Zprávy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Vanda Efnerová