Aktivisté vystupující jako kolektiv Zentrum für politische Schönheit (Centra pro politickou krásu) se rozhodli naplánovat podvod a předstírali založení fiktivní dopravní společnosti, aby si je AfD vybrala před volbami do Spolkového sněmu k distribuci velkého množství reklamních materiálů o celkové váze až 72 tun.
Skupina straně nabídla, že bude poskytovat roznášení letáků a i přesto, že její společnost pod názvem „Flyerservice Hahn“ reálně neměla žádné sídlo, neexistoval o ní zápis v obchodním rejstříku a nebyla ani přihlášena coby daňový subjekt, zakázku od politické strany skutečně obdržela.
Postupně tak od strany získala na rozvoz od různých okresních sdružení strany až pět milionů letáků. A co s nimi udělali? Aktivisté na videu řekli, že to, co umí vůbec nejlépe – „vůbec nic“.
Plné kontejnery letáků tak před volbami zůstaly nedoručené a skupina si pochvaluje, že se stala „světovou jedničkou v nerozšiřování nacistických letáků“. „Ostatní strany mají členy, kteří své letáky distribuují z přesvědčení. AfD má jen nás – a my z přesvědčení nedistribuujeme ani jeden z jejích letáků,“ zaznělo též.
Smlouvy na distribuci materiálu se s regionálními buňkami AfD podařilo fiktivní společnosti uzavřít, jelikož na první pohled působila společnost reálně, aktivisté totiž cílili zejména na to, aby měla dostatečně reprezentativní webové stránky a vyrobili i propagační materiál. To, že se jedná o podvod, tak politici mohli zjistit teprve při kontrole obchodního rejstříku.
Že letáky AfD nikdo nedostane, se představitelé strany až z 85 organizačních celků strany dozvěděli teprve v předvečer německých voleb.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.