Po volbách přiznání: Tradiční média byla k ničemu. Harrisovou odmítli tam, kde to potřebovala

16.12.2024 8:55 | Monitoring

Donald Trump nakonec zvítězil s přehledem nad viceprezidentkou Kamalou Harrisovou. Proč? Podle zástupce vedoucího kampaně Harrisové i proto, že mnohem lépe využil alternativní a nová média, kde naopak selhávali demokraté. Když chtěl Flaherty například dostat Harrisovou do sportovních pořadů, tak to provozovatelé odmítali s tím, že „nedělají politiku“. A také řekl, že „nemělo cenu“ dělat rozhovory pro tradiční média. Protože jejich čtenáři byli už všichni jejich.

Po volbách přiznání: Tradiční média byla k ničemu. Harrisovou odmítli tam, kde to potřebovala
Foto: Repro Youtube
Popisek: Kamala Harrisová v pořadu 60 Minutes

Méně než měsíc zbývá do doby, než Donald Trump znovu usedne v Bílém domě po drtivém vítězství v prezidentských volbách, ve kterých získal nejen vyšší počet volitelů, ale i větší počet voličů celkově. Proč? I podle některých demokratů ztratili vládu nad americkou kulturou.

Jedním z těch, kdo pocítili ztrátu vlivů demokratů na vlastní kůži, byl Rob Flaherty, zástupce vedoucího kampaně u Kamaly Harrisové, dříve ředitel digitální strategie u Bidena. Ten promluvil pro server Semafor. Velice brzo poté, co se Harrisová stala kandidátkou na prezidenta, se Flaherty zaměřil na sportovní prostředí, protože potřeboval představit Harrisovou lidem, kteří „nejsou posedlí politikou“. Sport je dle Semaforu poslední americká monokultura, takže se snažil ji dostat do populárních sportovních pořadů a podcastů.

Jenže narazil. Největší celebrity a pořady toto odmítaly. „Sport a kultura svým způsobem srostly, a jak se sport a kultura začaly veřejně spojovat s tímto trumpovsko-konzervativním souborem hodnot, bylo pro sportovce složitější se za nás postavit,“ uvedl Flaherty a dodal, že dotyční nechtěli „dělat politiku“. Někteří sportovci se samozřejmě  za Harrisovou postavili. „Ale kultura, která byla spojena s intenzivním sledováním sportovních přenosů, se určitě spojila s pravicovou kulturou, což nám ztěžuje oslovení lidí,“ řekl Flaherty.

Odmítnutí od sportovní sféry bylo prý zlé znamení. I někteří další influenceři, kteří neměli problém s Bidenem, zdvořile odmítali, aby je Harrisová použila k tomu, aby se představila. Flaherty k tomu dodal, že když se nesluší mluvit o politice, tak to znamená, že se dotyční bojí, co by na to řeklo obecenstvo. A konstatoval, že kampaně se dělají v prostředí vytvářeném kulturou. „Instituce, které demokratům v minulosti umožňovaly ovlivňovat kulturu, ztrácejí na významu,“ přiznal a doplnil: „Bez ztráty vlivu na kulturu se osmibodový posun doprava na státní úrovni nestane.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Šebesta



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Keller: Jak topkař Niedermayer vyrobil dezinformaci o trumpismu

4:44 Keller: Jak topkař Niedermayer vyrobil dezinformaci o trumpismu

NEKOREKTNĚ S KELLEREM Jak se vyrábí dezinformace. Tak pojmenoval aktuální z řady komentářů pro Parl…