Méně než měsíc zbývá do doby, než Donald Trump znovu usedne v Bílém domě po drtivém vítězství v prezidentských volbách, ve kterých získal nejen vyšší počet volitelů, ale i větší počet voličů celkově. Proč? I podle některých demokratů ztratili vládu nad americkou kulturou.
Jedním z těch, kdo pocítili ztrátu vlivů demokratů na vlastní kůži, byl Rob Flaherty, zástupce vedoucího kampaně u Kamaly Harrisové, dříve ředitel digitální strategie u Bidena. Ten promluvil pro server Semafor. Velice brzo poté, co se Harrisová stala kandidátkou na prezidenta, se Flaherty zaměřil na sportovní prostředí, protože potřeboval představit Harrisovou lidem, kteří „nejsou posedlí politikou“. Sport je dle Semaforu poslední americká monokultura, takže se snažil ji dostat do populárních sportovních pořadů a podcastů.
Jenže narazil. Největší celebrity a pořady toto odmítaly. „Sport a kultura svým způsobem srostly, a jak se sport a kultura začaly veřejně spojovat s tímto trumpovsko-konzervativním souborem hodnot, bylo pro sportovce složitější se za nás postavit,“ uvedl Flaherty a dodal, že dotyční nechtěli „dělat politiku“. Někteří sportovci se samozřejmě za Harrisovou postavili. „Ale kultura, která byla spojena s intenzivním sledováním sportovních přenosů, se určitě spojila s pravicovou kulturou, což nám ztěžuje oslovení lidí,“ řekl Flaherty.
Odmítnutí od sportovní sféry bylo prý zlé znamení. I někteří další influenceři, kteří neměli problém s Bidenem, zdvořile odmítali, aby je Harrisová použila k tomu, aby se představila. Flaherty k tomu dodal, že když se nesluší mluvit o politice, tak to znamená, že se dotyční bojí, co by na to řeklo obecenstvo. A konstatoval, že kampaně se dělají v prostředí vytvářeném kulturou. „Instituce, které demokratům v minulosti umožňovaly ovlivňovat kulturu, ztrácejí na významu,“ přiznal a doplnil: „Bez ztráty vlivu na kulturu se osmibodový posun doprava na státní úrovni nestane.“
Flaherty se alternativním médiím věnoval již v roce 2023 a také bedlivě sledoval, co v této oblasti dělají republikáni. Již tehdy uznal, že svůj alternativní ekosystém sestávající se z podcasterů, youtuberů a komentátorů mají vyvinut lépe. „Tvrdil však, že tehdejší Bidenova kampaň by tyto překážky překonala lepším ovládáním ‚personalizovaného internetu‘, díky němuž sofistikované algoritmy podávají Američanům vysoce specifické informace přizpůsobené jejich vkusu a chování na internetu,“ píše Semafor. A na to prý spoléhali i v kampani pro Harrisovou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Šebesta