Směrnice o audiovizuálních mediálních službách poskytuje rámec, který všechny členské státy EU musejí implementovat do své legislativy, ale detaily a rozsah regulace zaleží na každé zemi.
Velké kontroverze vyvolává způsob jejího zavedení v Česku, kde přináší novou povinnost youtuberů a influencerů registrovat se u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Tato úprava představuje rozšíření původních požadavků směrnice na základě rozhodnutí českého státu. Cílem je regulovat reklamu, chránit děti a zajistit transparentnost obsahu, informoval Seznam Zprávy.
Novinář Michal Půr kritizoval, že zatímco EU směrnici zamýšlela jako rámcovou regulaci digitálních platforem, Česko se rozhodlo jít nad rámec původních požadavků. „Tak co myslíte, chtěla po nás EU registraci influencerů a spol.? Nechtěla, vymysleli jsme si to sami. V té směrnici je regulace, ale další pravidla si stanovují členské státy. A náš stát se rozhodl, že budete posílat papírový dotazník,“ napsal na síti X a zmínil, že jde o práci Ministerstva kultury.
Tak co myslíte, chtěla po nás EU registraci influencerů a spol.? Nechtěla, vymysleli jsme si to sami. V té směrnici je regulace, ale další pravidla si stanovují členské státy. A náš stát se rozhodl, že budete posílat papírový dotazník.https://t.co/SJ0iO9JiZa
— Michal Půr (@michalpur) November 21, 2024
Šéfredaktor Reflexu Martin Bartkovský se na své platformě X rozepsal o šikaně influencerů: „Až to tu vládní politici budou číst – rozhodování o tom, komu registraci zrušit, a tím ho nutit přestat vysílat, dáváte do rukou RRTV, tedy lidem jako Ladislav Jakl nebo Vadim Petrov. A na ty spory se těším. Každý právník v mém okolí se vám směje. Dobrá práce, to nemohu říct.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Natálie Brožovská