Primátor Bohuslav Svoboda však pod dnešním jednání finančního výboru oznámil, že se bude muset pokusit seškrtat výdaje a posoudí i zavedení jízdného zdarma. Přesto ale řekl, že jeho zrušení by Praze zřejmě „trn z paty nevytrhlo".
Související: Primátor Svoboda: Dopravní podnik chce peníze a dělá nátlak
Na to ale ihned reagovala pražská ČSSD s tím, že takový krok nepřichází v úvahu. Zároveň ale požadují vyřešení financování investic vyplývajících ze smluvních vztahů Prahy a pražského dopravního podniku (DPP). Ty vznikly především stavbou tunelu Blanka, trasy metra A a obnovou vozového parku DPP.
Problém se řeší už několik měsíců. DPP by měl zhruba do roku 2020 uhradit 22,8 miliardy korun za dodávku nových vozů metra, tramvají a autobusů, náklady na stavbu trasy metra A by měly činit asi 21,1 miliardy Kč a tunel Blanka bude proti původním plánům dražší nejméně o osm miliard, takže město zaplatí minimálně 36 miliard korun. Podle náměstka primátora Karla Březiny (ČSSD) byly všechny závazky schváleny vedením města, takže město se k nim musí přihlásit a vyřešit je.
Čtěte více:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan