Náklady na kontrolu fungování mýta jsou až o polovinu vyšší než u současného systému. Hlavním důvodem nárůstu ceny je rozšíření mýta o téměř 870 kilometrů silnic první třídy. Vedle toho se rozšíří i některé činnosti auditora a jejich náročnost.
Nezávislý auditor by měl vykonávat expertní kontrolu dat o provozu vozidel v mýtném systému. Podle výsledků měření následně stanoví účinnost mýta. Ta podle současného správce mýta, společnosti Kapsch, nyní dosahuje 99,7 procenta. Budoucí provozovatel mýta, společnost CzechToll, uvedl, že při prvních testech nového systému byla úspěšnost detekce nové palubní jednotky ve vymezených mýtných úsecích také kolem 99,7 procenta.
Část silnic první třídy, o které se systém příští rok rozroste, bude pravděpodobně s nulovou sazbou. Kraje si ji přejí zavést na zhruba 600 kilometrech. Supervizor však bude funkčnost mýta kontrolovat i na těchto úsecích, protože mýtný systém na nich bude i přes nulové poplatky řidičů zaveden.
Nový provozovatel CzechToll zvítězil v tendru na provozovatele mýtného systému s nabídkou 10,75 miliardy korun za deset let provozu. Vystřídá současného správce mýta, rakouskou firmu Kapsch. Dosavadní mikrovlnnou technologii nahradí satelitní systém. Elektronické mýtné pro kamiony bylo v Česku spuštěno v roce 2007.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab