Prezident Miloš Zeman a jeho mluvčí Jiří Ovčáček znovu a znovu mluví o pražské kavárně, aniž by vlastně řekli, koho tím myslí. To je skvělý tah, který má znovu a znovu získávat pozornost pro prezidenta z řad mimopražských voličů.
"Ale stejně je to zvláštní, jak jsme na to všichni Zemanovi a jeho lidem skočili. Udělat z 2 241 171 lidí, kteří v druhém kole prezidentské volby v roce 2013 hlasovali proti Miloši Zemanovi a pro Karla Schwarzenberga, prostě 'pražskou kavárnu' je bez ironie skvělý propagandistický úspěch. Stačí dvě slova," píše Šídlo.
"Pražáci" nejsou v ostatních částech republiky právě populární a mohou si za to do značné míry sami. Termín kavárna pak odkazuje na prostor, kde se povalují intelektuálové, zatímco na ně musí vydělávat vlastníma rukama ti poctiví dělníci.
Šídlo ovšem také připomíná, že pojem pražská kavárna nevymyslel Zeman, ale zřejmě někdejší premiér Petr Nečas v roce 2005. Tomu bylo jasné, že ODS musí oslovit i liberální voliče, kteří dříve volili ODA nebo Unii svobody, pokud chtějí občanští demokraté zvítězit nad tehdy velmi silným premiérem za ČSSD Jiřím Paroubkem. Nečas tehdy tvrdil, že ODS nemusí být pro liberální voliče tou nejlepší variantou, stačí, když budou tou nejméně špatnou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp