Facka, kterou uštědřila novinářka Petra Procházková redaktorovi serveru Sputnik Vladimíru Frantovi, rozpoutala nejen debatu, zda se jednalo o přiměřenou reakci, ale i o tom, která média jsou dezinformační, která ne, a hlavně kdo má právo něco takového rozhodnout.
K tomuto tématu se v neděli vyjádřil člen Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Vadim Petrov. „Facka sem, facka tam. O co vlastně jde? Jako vždycky o peníze. Ale nejenom, mediální moc je droga, při které jde o to, kdo navozuje veřejná témata (agenda-setting), a jak a kdo je veřejnosti interpretuje,“ napsal.
Dle Petrova střet probíhá mezi tradičními médii a novými, tradičními žurnalisty a fenoménem, kterým je „občanská žurnalistika“. „Redakce s názorem se střetávají s platformami, které pouze generují obsah s cílem získat imprese, čtenost, sledovanost, vydělat peníze… A pak jsou tu projekty, které pracují na zadání – ať jsou z Ruska nebo domácí, které přes skryté financování různými fondy ‚vlivově‘ působí v rámci domácí politiky,“ uvedl situaci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas