Podle něho není možné, aby v Česku existovalo i v budoucnu pět stupňů přípravy dopravních staveb. Stát nejprve musí dohodnout s krajem zásady územního rozvoje, potom se musí provést posouzení vlivu stavby na životní prostředí, následuje územní řízení a potom stavební řízení, kdy se také vykupují pozemky, popsal ministr za ANO.
Zrychlení by mělo mít ANO v programu
„Do každé této fáze může vstupovat veřejnost, napadat ji správními nebo jinými námitkami,“ řekl Ťok. Radikální zrychlení schvalovacího řízení by si podle něho mělo dát hnutí ANO do příštího volebního programu. Ministr mluvil o evropském trendu, kdy se posuzuje jen vliv stavby na životní prostředí a je jedno stavební řízení, někde i bez účasti veřejnosti.
Armáda má mít 30 000 vojáků
Zatímco v Německu nebo ve Velké Británii trvá příprava vysokorychlostní trati sedm nebo osm let, v Česku jde o čtvrtstoletí. „To je prostě nepřijatelné,“ dodal Ťok.
Další ministr za ANO Martin Stropnický v projevu chválil nynější stav svého ministerstva obrany. Armádní rozpočet roste, s penězi se podle něho nakládá hospodárně. „Spoustě kšeftařů jsme šlápli na kuří oko,“ řekl Stropnický. Uvedl taky, že armáda by v mírovém stavu potřebovala zhruba 30 000 vojáků, na 5000 by se měl zvýšit počet příslušníků aktivních záloh. Ministr se vyslovil i pro zavedení branné přípravy do škol jako volitelného předmětu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk