Podle něho není možné, aby v Česku existovalo i v budoucnu pět stupňů přípravy dopravních staveb. Stát nejprve musí dohodnout s krajem zásady územního rozvoje, potom se musí provést posouzení vlivu stavby na životní prostředí, následuje územní řízení a potom stavební řízení, kdy se také vykupují pozemky, popsal ministr za ANO.
Zrychlení by mělo mít ANO v programu
„Do každé této fáze může vstupovat veřejnost, napadat ji správními nebo jinými námitkami,“ řekl Ťok. Radikální zrychlení schvalovacího řízení by si podle něho mělo dát hnutí ANO do příštího volebního programu. Ministr mluvil o evropském trendu, kdy se posuzuje jen vliv stavby na životní prostředí a je jedno stavební řízení, někde i bez účasti veřejnosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk