Než se ale budeme věnovat tomu, jak vidí inkluzivní vzdělávání Markéta Šichtařová a Lukáš Kovanda, pojďme si přiblížit, co to vůbec tzv. inkluzivní vzdělávání je.
Inkluzivní vzdělávání se podle serveru Inkluzevpraxi.cz liší od vzdělávání dětí se znevýhodněním v běžných školách formou integrace. Předmětem snahy zúčastněných není pouze umístění znevýhodněného dítěte do běžné školy, ale spíše přizpůsobení školy potřebám dítěte. Důraz je kladen na kvalitu vzdělávání a zdůrazňuje prospěch pro obě strany.
A tady je třeba vidět kámen úrazu, resp. to, v čem se zastánci inkluze neshodnou s jejími odpůrci. V tomto ohledu totiž panují zásadní neshody a zpochybňován je zejména zmíněný „prospěch pro obě strany“, tedy to, že ze společného vzdělávání profitují jak děti, které jsou nějak handicapované, tak děti talentované.
A pokud jde o ekonomy, kteří se ve zmíněném pořadu Co na to vaše peněženka na CNN Prima NEWS sešli, nemůže být pominuta ani finanční stránka věci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: MaA