V úvodu věnoval Cyril Höschl pozornost mladým lidem narozeným v Česku ve druhé polovině devadesátých let. Někdy se jim také říká „generace Z“. Podle psychologa je střídání generací problematické odjakživa, ale dnes to prý má ještě jeden rozměr.
„Teď k tomu přistupuje ještě fenomén, který je dán vývojem informačních technologií a tím, co se děje vůbec ve světě – sdílená ekonomika. A najednou jsme si všimli, že ti mladí mají jiný vkus umění ve filmech, v divadle, v knížkách, ale zároveň k tomu využívají úplně jiné prostředky. Oni často nemají televizi, sledují dění na internetu, nekupují si noviny, protože čtou zpravodajství na internetu, a to často v původních jazycích. Nechápou, proč si někdo kupuje noviny, kde jsou den staré informace,“ prohlásil psycholog. Starší generace si však nechce nechat vzít otěže. „Proto ty války proti Airbnb, Uberu a tak podobně,“ dovysvětlil.
Přitom Uber je projevem boje proti často podvádějícím taxikářům. Rozhodně nepodváděli všichni, ale ti, kteří podváděli, podváděli tolik, že to vytvořilo prostor pro Uber, kde je jasné, kolik ta cesta bude stát, trasu cesty má člověk dopředu danou, a když náhodou není spokojen, dá řidiči negativní hodnocení, což ovlivní pohled dalších zákazníků na tohoto řidiče.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp