Do řešení těchto problémů se v současnosti musí zapojit i Český telekomunikační úřad, ten ale rostoucí počet případů už delší dobu nezvládá zpracovávat. Ty totiž jen během tří předešlých let vzrostly na dvojnásobek - ze 73 538 na více než 142 tisíc.
Na úřadu se navíc této agendě věnuje "jen" 111 zaměstnanců a na každého z nich tak připadá přes 100 návrhů měsíčně. Úředníci případy nestíhají řešit a ty se tak neustále kupí. Na úřad je také podáváno čím dál víc žalob pro nečinnost.
"Za rok 2010 bylo podáno takových žalob 50, za první pololetí roku 2011 už 105 a za měsíc červenec 2011 bylo podáno 600 žalob," tvrdí podle Mediafaxu analýza. "V případě úspěšně uplatněných žalob na náhradu škody se mohou v budoucnu s tím spojené náklady hrazené z veřejných rozpočtů pohybovat v řádech milionů až desítek milionů korun."
Analýza proto navrhuje, aby problémy řešili operátoři rovnou přes soudy. "S ohledem na výše uvedené a po pečlivé analýze předložených dat navrhuje ministerstvo vládě převedení současné působnosti ČTÚ k rozhodování soukromoprávních sporů o povinnosti k peněžitému plnění mezi osobami vykonávajícími komunikační činnost na straně jedné a účastníkem, popřípadě uživatelem na straně druhé, na soudy," píše se v ní konkrétně. Toto řešení by podle návrhu navíc nemělo být složitě proveditelné.
Čtěte:
ÚS dal za pravdu poslancům. Operátoři už nebudou uchovavat korespondenci
Policie se diví. Po nálezu ÚS jí operátoři nechtějí dávat data
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par