Vojtěch Filip: Nové mýto? Neslužba. Vrchol drzosti

09.10.2018 13:02 | Zprávy

ROZHOVOR Předseda komunistů Vojtěch Filip je v posledních dnech v jednom kole. Především řeší neúspěch své strany v komunálních a senátních volbách a současně patří k těm politikům, které nenechávají v klidu poslední kroky ministra dopravy Ťoka v souvislosti s mýtným tendrem.

Vojtěch Filip: Nové mýto? Neslužba. Vrchol drzosti
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vojtěch Filip

Jak vnímáte události kolem mýtného tendru?

Já jsem byl vždycky proti tomu, aby mýtný systém vznikl způsobem jako za minulého ministra Šimonovského. Už tehdy jsem prosazoval, aby tady byl mýtný systém založený na satelitní technologii, což se nestalo. Mezitím mýtný systém, většinu těch technických zařízeních kromě provozu, vlastní stát a současný provozovatel mýtného systému neuspěl ve výběrovém řízení. To  ovšem bylo nestandardní, protože – aniž by k tomu existovala nějaká větší analýza – se uvažovalo o zpoplatnění dalších 900 km silnic první třídy, což by znamenalo, že by byly zatíženy těžce opravovatelné silnice druhé a třetí třídy.

Velmi kriticky se vyjadřujete k vítězi tendru, společnosti Sky Toll. Proč?

Protože zvítězila společnost, jejíž část vlastníků je v nejasné vlastnické struktuře s akciemi na doručitele se sídlem na Kypru. To mi opravdu vadí, protože to je podle mého soudu v rozporu s nároky, které stát klade na veřejné zakázky. Další věc, která je zcela evidentní, že po skončení výběrového řízení a vyhlášení vítěze Úřad na ochranu hospodářské soutěže navrhl soudní přezkum a předběžné opatření, kterým je zakázán podpis smlouvy s vítězem tendru. Co mě zarazilo, a upozornil jsem na to ministra dopravy, je, že v takovém případě by bylo nejvhodnější, kdyby stát mýtný systém převzal do svého vlastnictví, výběrové řízení zrušil, protože ta možnost zrušení výběrové řízení byla součástí návrhu na jeho vypsání. Pokud jde o samotný podpis smlouvy s vítězem tendru, tak já připomínám, že je provázen řadou komplikací, které nechci popisovat, to je věc někoho jiného, ale mně vadí, že podpisem smlouvy se oddaluje převzetí samotného systému pro stát, aby si mohl sám vybírat peníze, když má na to dostatek prostředků v rámci Ředitelství silnic a dálnic. Myslím si, že převzetí je stále možné, navíc to současný provozovatel mýtného systému Ministerstvu dopravy nabídl. Nyní je to otázka ceny, jako když se kupuje systém smluv a know how, protože ta technická zařízení jsou již v majetku státu. To oddálení je pro stát podle mého soudu nevýhodné.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

Skandál týkající se sexuálního a fyzického zneužívání dětí v německých mateřských školách

Německem a Rakouskem otřásá skandál týkající se sexuálního a fyzického zneužívání dětí v mateřských školách. Nadace „Original Play“ zde čelí těžkým obviněním z poskytování služeb pedofilům a následnému přístupu do mateřských škol, kde v rámci her mělo podle výpovědí dětí a jejich rodičů a psychologů...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Cizinci do politických stran v ČR, nařídil evropský soud. Právník Kuba: Pošlapání naší ústavy

8:13 Cizinci do politických stran v ČR, nařídil evropský soud. Právník Kuba: Pošlapání naší ústavy

Soudní dvůr EU nedávno rozhodl, že Česko porušuje práva občanů jiných unijních států, když jim nedov…