„Dodání zbývajících letounů a završení celého kontraktu na přání zákazníka o půl roku dříve oproti smluvnímu termínu je pro nás potvrzením profesionality našeho týmu a efektivity výroby,“ uvedl Viktor Sotona, prezident a předseda představenstva Aera. „Těší nás, že si Skyfox získává důvěru instruktorů i pilotů, výrazně posouvá úroveň výcviku a současně podporuje český letecký průmysl.“
Předání letounů však nemusí být posledním krokem spolupráce. Aero již zahájilo s LOM PRAHA jednání o využití opce na další čtyři kusy. S využitím této možnosti by český státní podnik získal dostatečnou kapacitu nejen pro výcvik vlastních pilotů, ale i pro piloty dalších členských států NATO.
„Skyfox splňuje nejpřísnější alianční standardy a díky certifikacím EMAR 21 a EMACC, uznávanými všemi vojenskými autoritami EU a NATO, je vnímán jako referenční platforma pro výcvik evropských pilotů,“ dodal Sotona.
Skyfox je totiž součástí širšího programu NATO Flight Training Europe (NFTE), v jehož rámci se má do budoucna sjednotit a standardizovat výcvik vojenských pilotů napříč členskými státy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný