Na popud Svazu provozovatelů venkovní reklamy z nich sejmula reklamní obsah a nahradila jej nekomerčním sdělením. Celkem se očekává, že by od komunikací mělo zmizet na 3000 poutačů z celkových asi 25.000 v Česku.
Kvůli postupu státu ve sporu s částí provozovatelů na dnešek svolal ministr dopravy Dan Ťok koordinační schůzku zástupců ministerstva a Ředitelství silnic a dálnic, které by mělo zbylé reklamní poutače od dálnic začít odstraňovat. Takovýto postup ale nebude jednoduchý, úřad očekává, že odstranění billboardů potrvá měsíce.
V první řadě majitelům od začátku září běží pětidenní lhůta na jejich odstranění, poté se na ně začnou kvůli demolici billboardů obracet úřady. Na dálnicích bude tuto agendu vykonávat Ministerstvo dopravy, pro silnice první třídy pak jde o agendu krajů. Pokud ani tento krok nepovede k odstranění nosičů, začnou je úřady zakrývat a následně samy bourat. Náklady pak chtějí vymáhat po majitelích zařízení, nebo po vlastnících pozemku, na kterých billboardy stojí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp