Zájezdoví dopravci zakládají asociaci a žádají od státu odpovídající pomoc. Ta současná prý nedává smysl
10.02.2021 10:35 | Zprávy
Fungující iniciativa Za autobusy, která bojuje za lepší a spravedlivé kompenzace pro zájezdové dopravce, se promění v právnickou osobu Asociaci nepravidelné autobusové dopravy (ANAD). Jejím prostřednictvím chtějí získat rychlou pomoc pro dopravce, které citelně zasáhla současná situace. Podle zakladatele Jiřího Vlasáka má iniciativa podporu již přes 635 dopravních firem a věří, že se všichni stanou i členy vznikající asociace.
reklama
Zájezdové autobusy stojí již téměř rok na místě a podle zakladatele Vlásaka jsou dopravci již absolutně na dně, zadluženi a s autobusy, které nemají téměř žádnou cenu a vyžádují velké investice pro jejich zprovoznění. Proplacení 50 procent nákladů nemůže tak stačit.
Jiří Vlasák věří, že se Asociace nepravidelné autobusové dopravy stane velmi silnou organizací. „Bude zastupovat doslova celý trh nepravidelné autobusové přepravy osob a pro politiky nebude již tak jednoduché, nás odbýt. Později každý dopravce osloví svoje spřátelené klienty z řad škol, CK, CA, sportovních klubů, neziskových organizací, obecních úřadů, firem, zájmových spolků s tím, aby se staly partnery asociace. Bude to v zájmu všech uvedených organizací, protože pokud prosadíme naše návrhy, budou z nich jako naši klienti profitovat. Pokud se povede dohromady sehnat tisíce partnerů, budeme v podstatě zastupovat až miliony občanů ČR, to by už měla být velká síla k prosazení všech našich cílů,“ věří Vlasák.
Dopravci obdrželi minulý týden dlouho očekávaný návrh kompenzačního programu. S tím ale spokojeni nejsou. Podle schůzky s ministrem dopravy Karlem Havlíčkem věřili, že zmíněné parametry paušálního programu budou dávat zájezdovým dopravcům postiženým již téměř ročním výpadkem zakázek, smysl. Propad celoroční tržby se pohybuje mezi 85 až 100 procenty. V běžné sezóně autobusy dopraví týdně více než milion cestujících.
„Bohužel opak je pravdou, návrh programu, který má schvalovat vláda, počítá s kompenzacemi přibližně 50 procent nákladů, které máme nyní. V období, kdy stojíme a snažíme se ušetřit na všem možném. Původně se hovořilo o kompenzacích nákladů, které jsme měli v normální době, tedy v roce 2019. To mohlo dávat alespoň nějaký smysl,“ přiblížil Vlasák.
„Chtěli jsme věřit, když se kolegovi Alešovi Toufarovi povedlo vejít v e-mailový kontakt s ministrem Havlíčkem, že jsme na dobré cestě, že naše argumenty budou vyslyšeny, ale ukazuje se, že jsme byli naivní,“ píše Vlasák.
Dopravci proto po včerejším rozhodnutí vlády poslali Karlu Havlíčkovi dopis, ve kterém kompenzační plán pro podnikatele nazývají veřejnou popravou zájezdových dopravců.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Německem a Rakouskem otřásá skandál týkající se sexuálního a fyzického zneužívání dětí v mateřských školách. Nadace „Original Play“ zde čelí těžkým obviněním z poskytování služeb pedofilům a následnému přístupu do mateřských škol, kde v rámci her mělo podle výpovědí dětí a jejich rodičů a psychologů...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.