„Předmětem smlouvy je závazek zhotovitele provádět po dobu trvání smlouvy na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele dílo spočívající v zajištění grafických prací pro tisk propagačních materiálů Národního divadla na období červenec 2019–červen 2020, tj. jedné divadelní sezóny,“ stojí ve smlouvě, kterou mají ParlamentníListy.cz k dispozici přímo od zdrojů z ND.
A co přesně bude grafické studio pro Národní divadlo dělat? Například jde o inscenační plakát, samolepky, billboard, různé formy plakátů, inscenační markýzu, letáky, pohledy, kalendáře nebo programy k jednotlivým představením. V přepočtu částka vychází na více než 174 tisíc korun měsíčně. V příloze smlouvy, kterou máme k dispozici, je i tabulka s přesnými částkami za jednotlivou práci, sumy jsou ovšem začerněné.
„Platy umělců v našem divadle jsou v průměru kolem 28 tisíc hrubého, když tam přidáte i různé bonusy. Nám přišla ta smlouva dost zarážející, že se platí víc externí grafik než ti, kteří ND obětovali tolik roků,“ sdělil redakci zdroj, který si z obavy o mstu nepřál být jmenován. „Je to tak, že když se ozvete, máte problém. Takže o řadě investic pana Buriana se ví, ale hlasitě mlčí,“ dodal ještě k atmosféře v uměleckém svatostánku republiky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: B. Richterová a T. A. Nový