Pokud si někdo myslel, že zlevňování potravin, které od konce minulého roku probíhá v největších českých obchodních řetězcích a jejich supermarketech, obměkčí zemědělce v jejich kritice cenotvorby těchto nadnárodních korporátů, velmi se pletl.
Právě to, že zmíněné firmy přistoupily ke zlevňování ještě před oficiálním snížení DPH na některé potraviny a dokonce po avízovaném snížení zlevnily o víc, než v ceně produktů udělala snížená DPH, je podle Agrární komory ČR nejlepším důkazem toho, že marže obchodních řetězců byly navýšeny daleko více, a to za účelem mimořádných zisků, které podle agrárníků dosáhly právě díky vysokým cenám. Ty Agrární komora označila doslova za „nafouknuté“.
„Obchodní řetězce PENNY Česká republika a Tesco Česko nečekaly na začátek roku, kdy začne platit nižší sazba DPH, a snižují ceny u vybraných produktů již s předstihem. Řetězec Lidl dokonce ohlásil od ledna zlevnění nad rámec snížení DPH. A víte proč?“ ptá se Agrární komora na svém facebookovém účtu a hned také poskytuje vysvětlení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: MaA