„Před několika dny zjistila ProPublica, nezávislý neziskový zpravodajský server, že nástroj, který používala ke sledování politické reklamy na Facebooku, byl tiše zlikvidován, a to samotným Facebookem. Plugin prohlížeče umožňoval zaznamenávat kampaně politické reklamy a shromažďoval údaje o publiku, na něž je reklama zacílena. Facebook také sleduje politické reklamní kampaně, ale někdy se mu je nepodaří správně odhalovat. Po dobu posledního roku Facebook přijímal opravy od serveru ProPublica v této věci, až se jednoho dne rozhodl, že je už nechce,“ píše Anne Applebaum na úvod svého článku.
Dále Applebaum upozornila i na další kauzu Facebooku, jež se v minulých dnech dostala do médií: „Jeho vlastní aplikace poskytovala této firmě rozsáhlé informace o tom, jak spotřebitelé užívají své telefony. Firma Apple tuto aplikaci nyní ve svých telefonech zakázala.“
„Obě tyto informace mají jedno společné: Dokazují, kdo vytváří pravidla našich nových informačních sítí – a my to nejsme. Nejsou to občané ani Kongres, kdo rozhoduje o tom, jak se informační sítě regulují. Nemáme možnost rozhodovat o tom, jak informační firmy sbírají naše data, ani o tom, jak by měly být transparentní. Technologické společnosti tohle všechno dělají samy,“ poznamenala Applebaum. A odpověděla si na otázku: „Proč na tom záleží?“ „Protože toto je informační síť, která nyní přináší většině lidí jejich zpravodajství a utváří jejich názory na politiku, na zdravotnictví, na ekonomiku. Je to také informační síť, která podporuje polarizaci, dává přednost senzačním zprávám před konstruktivními zprávami a zničila podnikatelský model místního a investigativního žurnalismu.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak