Problémy, které spuštění registru vozidel provázejí, se primárně dotýkají jak samotných žadatelů, tak i konkrétních úředníků, kteří tuto agendu vykonávají. „Závažnost situace si uvědomujeme a za veškeré komplikace se všem žadatelům i úředníkům na obcích omlouváme. Jen tento týden naše mobilní expertní jednotky navštívily přes čtyřicet míst, kde se snažily přímo na místě poskytovat technickou a uživatelskou podporu a nedostatky bezprostředně vyřešit. Někde stačila pouze slovní rada, někde technici na místě upravují systém tak, aby vyhovoval místním technickým podmínkám úřadů,“ řekl náměstek ministra dopravy Ivo Toman.
Výkonný místopředseda Svazu měst a obcí ČR Jaromír Jech během jednání konstatoval, že chápe legislativní důvody, které vedly ke spuštění nového registru vozidel. „Ve většině obcí zavedení nového systému způsobilo prokazatelné problémy a úředníci na registračních místech jsou ze strany veřejnosti vystaveni obrovskému tlaku. Proto jsem rád, že se ministerstvo dopravy k problému postavilo čelem a chce za pomoci Svazu vzniklé problémy řešit, uvedl Jaromír Jech. Za účelem těsnější komunikace obou stran vznikne pracovní skupina složená ze zástupců ministerstva a IT odborníků obcí. Součástí této spolupráce bude také každodenní vzájemné informování o aktuální situaci nového registru vozidel.
Odbavení žadatelů trvá na mnoha registračních místech delší dobu, místy až několik hodin, což je prý dáno zejména množstvím oprav, které úředníci do registrů musí zanášet. Tyto opravy jsou důsledkem chyb v předchozích registrech za posledních dvacet let.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan