Otázkou ale je, jak odolá obrovským tlakům, které provází už jednotlivé kroky směřující k samotnému letnímu vyhlášení výběrového řízení. Ministr Ťok si najal poradce z Deloitte a CGI, kteří ho mají provést celou přípravou, aktuálně však pracují na studii, která má vládě poradit, zda se vyplatí rozšířit mýtné do regionů. Zdánlivě nevinná otázka, která ale může být trojským koněm Sobotkových sociálních demokratů do resortu Babišova ANO.
Rozšířit nebo nerozšířit…
…to je oč tu běží. Bez ohledu na to, že na ministerstvu dopravy mají z minulosti plné šuplíky analýz, které rozšiřování mýta ekonomicky zpochybňují, začaly éterem létat nejrůznější počty kilometrů silnic nižších tříd. Nejprve koaliční „experti“ vedení satelitním socialistou Birkem naprosto nepochopitelně prosadili zadání, že mýto se má rozšířit o 850 až 3000 kilometrů. Od stolu si pánové jako ve Sportce tipli nějaká čísla, a dopředu se pokusili svázat ruce najatým poradcům. Mimo zraky veřejnosti, bez veřejné kontroly či bez odborné diskuse zainteresovaných, komedie pokračuje. Kuloáry už slyšely, že TO vychází na zpoplatnění všech „jedniček“, pak že nejvýhodnější bude zůstat u stávajících dálnic a nerozšiřovat. Najednou zvrat, že by se mohlo zpoplatnit aspoň tři sta kilometrů, pak že tisíc bude vypadat víc vyváženěji, Kapsch to prý odstaví a SkyToll se zaraduje…Jak si s tím poradci poradí?
Deloitte se jistě snaží napravit chyby z tendru roku 2006, s nimiž je někdy spojován, ale zároveň musí naslouchat i nevysloveným přáním vládnoucích stran. Druhý poradce CGI skrývající se v pozadí se prý zase snaží zalíbit Slovákům, kteří budou prý brzy hledat nového mýtného auditora.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV