„Poptávka po nových vozech padá, automobilky navíc děsí nová norma Euro 7“, píše na své titulní straně deník E15. Od okamžiku, kdy byl ministr Kupka postižen zábleskem racionality a jal se bojovat s emisní automobilovou normou Euro 7, toho už bylo hodně řečeno. Mluvilo se mimo jiné o tom, že vláda, jíž je členem, tento závazek dříve v balíku zelených opatření přijala. Jistě, polepšený hříšník je lepší než sto spravedlivých, otázkou ale je, zda to v případě tohoto Kupkova prozření platí. Platilo by to totiž jedině v případě, kdy by společně se zpřísněním emisních limitů, které dnes podle řady odborníku nejsou schopny dodržovat ani leckterá hybridní auta, Kupka odmítal i celkový zákaz spalovacích motorů o dalších několik let později. Logika je přitom jasná, vadí-li dnes norma Euro 7, která znamená „pouhé“ brutální zpřísnění, ale stále ještě pro spalovací motory, nemůže logicky nevadit norma, která je zakáže úplně.
Po internetu a sociálních sítích koluje sestřih Petra Fialy plamenně řečnícího ve sněmovní volební kampani o tom, jak nikdy nesmíme připustit zákaz automobilů se spalovacími motory. Následuje úryvek z debaty s pirátem Peksou na Primě. Diví se a trochu jízlivě se pošklebuje tomu, že premiér si právě teď vzpomněl, že se proti normě Euro 7 bude vyslovovat, když měl možnost jí zabránit v minulosti, a neučinil to. Není to poprvé, kdy Petr Fiala ustoupil z něčeho, na čem dříve trval. A kdy se jeho snadno dohledatelná slova šíří v této podobě internetem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV