Nezapomenutelnou zkušeností se stala štědrovečerní večeře ve 4 hvězdičkovém hotelu Europäischer Hof. V něm nový (zřejmě rakousko-sicilský) management zaměnil německý a vybral na zimní sezónu evropský kolektiv. Ten umožnil seznámit se s problémy ve zdravotnictví, byrokracií a výhledech do budoucnosti v zemích pracovních migrantů EU, s jejich problémy, včetně jazykových a zvykových a také s cenou a hodnotou času, ne však s podrobnostmi menu. Tři a půl hodiny na večeři nestačilo. Vystresovaný personál se snažil udat desert již po rybí polévce, protože v kuchyni vládl jihoevropský chaos. Malé děti a někteří rodiče neměly trpělivost a odešly. Ti s přemírou trpělivosti kroutili bezradně hlavou. Zodpovědný personál propadl do neznáma, volání SOS nikdo neslyšel. Když jsem vstal a podíval se přicházející vedoucí restaurace do očí plných strachu, zmizela jako pára nad hrncem. Ředitel hotelu se rozhodl vše napravit ráno prosekem ke snídani, ne však peněžní kompenzací. Nechal mě ale vědět, že i on jedl krvavé jehněčí kotletky. Proto i já dám ještě o sobě vědět.
Střípky ovlivňuje i předběžné ukončení dlouholetého vztahu se společností AEGON. Ta administruje autorův zprivatizovaný důchodový nárok z Velké Británie z doby Margaret Thatcherové (1925-2013) tak, že konání společnosti by se mohlo stát kvalitním pokračováním Jay Fineman's knihy z roku 2010 s názvem Delay, Deny, Defend (Zdržovat, Zapírat, Bránit): Pojišťovna, které jste důvěřovali, odloží platbu nebo odmítne vyplatit část nebo celý váš nárok a agresivně se brání vyhrůžkami a tzv. radami žalobě, kterou jste nuceni podat, aby společnost dostála svému slibu. Důvod je jednoduchý: Čím méně pojišťovna vyplácí na pojistných událostech, tím více vydělává na zisku.
Zdržovat, odmítat, bránit je porušením důvěry. Zraňuje lidi, když jsou nejzranitelnější (například v důchodu, nebo jazykově ne na výši), a narušuje důvěru, kterou všichni vkládáme do pojištění, včetně důchodového nebo privatizovaného na základě klamu vlády. Zmiňuji se o vlastním příběhu, protože potvrzuje jeden z principů expanzivního hospodářského systému, který má přímou vazbu na diskutované důchodové reformy, připojištění a mýty, se kterými se v představitelné budoucnosti bude setkávat střední a mladá generace. Ta bude muset řešit výzvu, kterou představuje hlavní motivace pojišťoven: klamat lidi. Bez klamu není možný zisk.
Nabídnutá kompenzace za léta komunikace ve výši 350 GPB a zdanění zprivatizovaného důchodu formou emergency tax ve výši 56%, s možností komunikovat s HMRC, a poštovné za odeslání žádosti o ukončení vztahu ve výši 218 korun českých a doplatek k českému důchodu ve výši 16 korun českých mluví za sebe. Doufám, že v AEGON se někdo probudí, dostane rozum a nedojde k medializaci a řešení případu s pomocí soudu Velké Británie.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: PV