Toto opatření by mělo i ekologický rozměr, podnikatel by nechal doma auto a cestoval by například na obchodní jednání vlakem. To by byla přece paráda a životní prostředí by zajásalo. A samozřejmě I. třídou, protože by na ní měl nárok. Takže takové opatření by přilákalo železničním společnostem další pasažéry. A proč I. třída nebo v railjetech ta nejlepší Business? To je přece logické. Manažéři, majitelé firem a další jsou zvyklí na luxus, a v těchto případech se cestuje ve špičkových klimatizovaných vagónech a jsou zdarma nabízeny denní tisk, občerstvení atd.
Hranice pro bezplatné cestování po železnici by mohla být stanovena příjmem 60 tisíc Kč a výše. To se mně zdá docela rozumné. A bude to mít i motivační stimul. Lidé budou aktivnější a mít touhu vydělat si velké peníze, aby mohli jezdit vlaky zdarma. Nevyděláš, nepojedeš, a když pojedeš, tak zaplatíš. Když vyděláš, tak nezaplatíš. Není třeba zvýhodňovat ty méně majetné, ale ty bohaté, a odměnit je tak za jejich píli a schopnosti.
Ano je potřeba odmrštit zastaralé myšlení o jakýchsi sociálních jistotách a pomoci potřebným atd. Naopak odměňujme úspěch a trestejme neschopnost.
Jan Ziegler
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV