Takovým případem, kterého můžeme být brzy svědky i v Česku, je například výletní loď Viking Sky. Ta se vlivem nepříznivého počasí dostala do problémů na rozbouřeném moři u dánských břehů. Díky kvalifikovanému postupu posádky a zásahu záchranných složek se podařilo zachránit všech 1373 osob na palubě, velkou část z nich i letecky. Přesto se čtyři američtí turisté rozhodli zažalovat provozovatele lodi a za utrpěný nervový šok, nehygienické podmínky i nedýchatelný vzduch požadují odškodnění v přepočtu téměř čtvrt miliardy korun. Na internetu lákají další cestující, aby se k nim přidali, a zvýšili tak úspěch na odškodnění či si zajistili pro provozovatele lodi velmi nevýhodný smír.
V oblasti turismu ale může mít hromadná žaloba i mnohem častější využití než při námořních katastrofách. Reklamovat například zájezd, který se neuskutečnil nebo úplně nepovedl, není žádná novinka. Spotřebitelé mají možnost od prodejce zájezdů získat náhradu samostatně nebo pomocí najatých firem, které jim pomáhají. V zahraničí, zejména pak ve Spojených státech, již řadu let existuje pro spotřebitele ještě jeden způsob, jak se bránit proti zamítnuté reklamaci zakoupené dovolené – a tím je hromadná žaloba.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV