Ty jsou pro provoz na sklonově náročné trati zejména mezi Českou Lípou a Libercem svojí konstrukcí nevhodné. To se prokázalo rozsáhlými výpadky v provozu, které se přenáší na další linky a dopravce.
Kritický materiál o činnosti Drážní inspekce předložil SOSaD ministru dopravy 25. dubna letošního roku při příležitosti společného jednání s odbory a vedením Českých drah. V souvislosti s nedávným vyhodnocením dotazníků strojvedoucích přinesly zpravodajství i web České televize 5. září informaci, že Drážní inspekce (DI) má problémy s vyšetřováním nehod, protože jí chybí zaměstnanci. Bylo prezentováno 8 nevyřešených nehod po roční zákonné lhůtě a významně se prodlužuje doba jejich šetření. SOSaD upozornil pana ministra, že Jan Kučera v čele Drážní inspekce hájil doposud úspory zaměstnanců a dokonce si stanovil závazek zkrácení průměrné délky šetření mimořádné události od jejího vzniku po dokončení závěrečné zprávy v porovnání s průměrem let 2017 - 2019 o 10 % v rámci projektu „Profesionalizace Drážní inspekce“, hrazeného zjevně z prostředků EU, jak je uvedeno na webu DI. To v podstatě znamená, že Drážní inspekce chce za evropské peníze dosáhnout něčeho, čeho už v minulosti dosáhla, přitom se nemá dostat ani na svá původní čísla 7 měsíců délky šetření, ale pouze na více než 8 měsíců.
Česká republika převzala předsednictví v Radě Evropské unie a Směrnice Evropského parlamentu a Rady EU 2016/798 ze dne 11. května 2016 o bezpečnosti železnic oprávněně přikládá inspekčním orgánům klíčovou úlohu z hlediska bezpečnosti. Považuje za zásadně důležité disponovat finančními a lidskými zdroji nezbytnými pro provádění účinných a efektivních inspekcí! Namísto již nutného řešení personální situace Drážní inspekce včetně jejího vedení v duchu evropské legislativy ministr dopravy pro Českou televizi 5. září uvedl, že inspektoři začnou vyšetřovat jen ty nejvážnější nehody a zbytek přenechají interním vyšetřováním dopravců nebo správci kolejí. Přesně toto už se dávno děje a přináší skandální výsledky!
Například 15. ledna 2021 v 17.40 hodin se stala mimořádná událost v drážní dopravě, kdy při jízdě rychlíku dopravce Arriva vlaky s.r.o. mezi železničními stanice Rybniště a Chřibská došlo k požáru motorové jednotky řady 845. Cestující požár zjistili již za jízdy vlaku, jeho posádka až po zastavení při čekání na křižování v železniční stanici Chřibská. Obrovské štěstí pro všechny bylo, že intenzivní požár s vysoko šlehajícími plameny propukl až ve stanici, kde je široko daleko na více kilometrů v hlubokých lesích Lužických hor jediný přístup po silnici pro hasiče. Plameny vyšlehly tak rychle, že cestující ze strachu o život utekli ve tmě po trati směrem k Jedlové a pak dlouze bloudili v hlubokém sněhu. To potkalo i rodiče ani ne roční holčičky, kterým v motorové jednotce shořel dětský kočárek a její otec nesl dítě po celou dobu v náručí. Shoření dětského kočárku dokazuje i škodní událost mezi dopravcem a cestujícími, kterým byl zaplacen nový kočárek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV