Jindřich Berounský: „Férovka“ vicepremiéra Havlíčka na výletě resortem dopravy

05.10.2020 21:50 | Zprávy

První dějství nekonečně dlouho trvající frašky výběru již v červnu vybraného dopravce je u konce, když vicepremiér Havlíček 5. října oznámil: „Na základě porovnání nabídek a ověření ceny na trhu jsme se rozhodli u linky z Pardubic přes Liberec do Ústí nad Labem upřednostnit společnost Arriva. Ta nabídla na sedm let o 302 milionů výhodnější nabídku než České dráhy. Zároveň nám garantuje, že od půlky prosince obsluhu této trati zvládne s kvalitními vlaky a personálem.“

Jindřich Berounský: „Férovka“ vicepremiéra Havlíčka na výletě resortem dopravy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak

Když pomineme, že Arriva na železnici ještě nic garantovaného nenaplnila, soustavně se jí to zázračně odpouští, máme za sebou doslova apokalypsu na kolejích ještě ze začátku roku, která byla díky opatřením kolem koronaviru COVID-19 zapomenuta a zřejmě má pomoci zase probíhající druhá vlna, pan vicepremiér prezentuje kvalitní vlaky a personál. Ty „kvalitní“ více než 30-ti leté vlaky jsou vynikající v rovinatém terénu, ale horské úseky a sklonové poměry Libereckého kraje nezvládají už teď a přitom vozidla mají podle smlouvy umožnit efektivní využití technických parametrů infrastruktury a disponovat dostatečnými dynamickými vlastnostmi pro rychlé dosažení maximální traťové rychlosti i ve sklonově náročných úsecích. Třeba z České Lípy na Jedlovou si to jde vychutnat náležitě a zapojením motorových jednotek řady 845 místo 843 s plošinami je eliminována možnost přepravy imobilních cestujících, jejichž podmínky se měly podle §36e zákona o drahách zlepšovat a nikoliv likvidovat.

Dobře je, že bude i personál, protože občas v době koronavirových opatření chyběl a ten dosavadní Českých drah (ČD) musel mít přehršle zkoušek, který personál Arrivy nezajímají. Ta největší „férovka“ ale spočívá v tom, že Arriva dostala možnost ušetřit živou práci instalací prodejních automatů tam, kde Ministerstvo dopravy po ČD doposud chtělo osobní pokladníky a ještě jim stanovilo rozsah otevření osobních pokladen. V 15 stanicích jde o úsporu cca 50 lidí, což se na nákladech a nabídkové ceně projeví. 

„Férový“ vicepremiér Havlíček si nedělá hlavu ani s termíny pro zpracování jízdního řádu podle § 34a zákona o drahách a Prohlášení o dráze Správy železnic na rok 2021. Nebere v úvahu ani to, že v relaci Pardubice – Rosice nad Labem – Chrudim prodlouží stovkám lidí denně cestování cca o 18 minut, protože doposud se provozovaly na rychlících R14 úsporné závěsy a vlaky mezi Pardubicemi a Rosicemi jezdily společně, což nebude možné.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Robert Králíček byl položen dotaz

Lze migrační pakt jednoduše odmítnout?

Vy tvrdíte, že to ANO po volbách udělá, ale není to tak, že pak za odmítnutí každé migranta tvrdě zaplatíme?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ivo Strejček: Rumunská varovná zkušenost

11:24 Ivo Strejček: Rumunská varovná zkušenost

Denní glosy Ivo Strejčka