V roce 2020 velmi plamenně obhajoval zlepšování dálkové dopravy v nezávislé trakci na severu Čech ojetými německými motorovými jednotkami 628/928 doslova z kopřiv. Po jejich „bohemizaci“ na 845/945 - přemalování, úpravě interiéru a dosazení vakuových záchodů sliboval prostřednictvím dopravce Arriva vlaky s.r.o., kterého „vybral“, obsluhu linky R14 Pardubice – Liberec – Ústí nad Labem kvalitními vlaky a personálem. To se psal 5. říjen 2020 a pan ministr nedbal žádných varování a podložených argumentů ani za situace, kdy už od prosince 2019 Arriva na železnici ještě nic garantovaného nenaplnila a vše jí bylo zázračně odpuštěno. Dnes už víme, že to nebyl zázrak, ale zákulisní eliminace všech a všeho, co by v jízdě dopravce Arriva vlaky překáželo.
Pan exministr Havlíček byl upozorněn na to, že ty „kvalitní“ více než 30 leté vlaky jsou vynikající v rovinatém terénu, ale horské úseky a sklonové poměry Libereckého kraje nezvládají a přitom vozidla mají podle smlouvy umožnit efektivní využití technických parametrů infrastruktury a disponovat dostatečnými dynamickými vlastnostmi pro rychlé dosažení maximální traťové rychlosti i ve sklonově náročných úsecích. Aby pan exministr vychutnal pocity cestujícího, kterému „zlepšil“ služby, měl by vyjet na výlet s pejskem na sever Čech a projet se Lužickými horami z České Lípy na Jedlovou nebo z České Lípy přes Ještědský hřeben do Liberce. Kromě koupele „ve vlastní šťavě“ s velkou pravděpodobností nedojede nebo ucítí kouř a sveze se o něco déle, pakliže ho nebudou muset evakuovat hasiči. A to ještě z České Lípy hlavního nádraží nedostane jízdenku, protože dlouhodobě nefunguje prodejní automat jako jediný kontakt lepšího dopravce s cestujícími, ale to nikdo neví.
Analytický tým SOSaD má dostatek podkladů k závěru, že pan exministr Havlíček byl součástí chobotničky, podvodu a dopředu připraveného soutěžního divadla o nejnižší cenu dopravního výkonu na lince R14, kde byl dopravce Arriva vlaky dávno domluven. Všechno souvisí se vším. Odbor veřejné dopravy Ministerstva dopravy a sekční náměstek jako sluhové soukromého sektoru potřebovali dopravci Arriva vlaky od prosince 2020 zaměstnat cca 15 jednotek, které vybyly v Libereckém a Zlínském kraji po dodatečném příchodu lepších vozidel (Desir a Lintů) do těchto krajů a zůstaly by jalové. Součástí oné chobotničky jsou i bývalý náměstek hejtmana Zlínského kraje Pavel Botek a bývalý jednatel koordinátora veřejné dopravy Libereckého kraje KORIDu Lk Pavel Blažek, který stále mluví do železnice už jen jako specialista na ni a dopravce Arriva vlaky zajistil v Libereckém kraji zvláštním druhem imunity. Pavel Blažek pomohl dopravci Arriva vlaky prostřednictvím své bývalé poradenské firmy Transport Advisory s angažmá ve Zlínském kraji, kde šlo o brutální střet zájmů, stejně jako v Libereckém kraji, kde v roli jednatele koordinátora veřejné dopravy vystupoval jako lobbista Arrivy.
Nikdo by nezpochybňoval angažmá dopravce, který přinese levnější službu a zlepšení, ale pokud je jen na papíře a objednatelé veřejné dopravy v čele s Ministerstvem dopravy strkají hlavu do písku před problémy a nekvalitními službami, je to i problém jejich. Arriva vlaky s.r.o. je zásluhou Ministerstva dopravy, Libereckého a Zlínského kraje výkony druhým největším osobním dopravcem, ale na rozsah výkonů nejhorším a nejnebezpečnějším počtem mimořádných událostí a závad. Před tím ale strkají hlavu do písku instituce, které mají ve svém vínku bezpečnost železnice. Výčet opakovaných závad, které soustavně (a doposud zbytečně) evidují už více než 2,5 roku provozní zaměstnanci řízení provozu Správy železnic, je systematicky utajován a nechává klidným Drážní úřad i Drážní inspekci i tam, kde to není namístě.
Zaměstnanci a především strojvedoucí dopravce Arriva vlaky zaslouží obdiv za boj s vozidly, která jsou za zenitem. V mnoha případech se na české koleje dostaly jednotky 628 na konci provozního cyklu, který vyžadoval i generální opravu motorové části, nikoliv jen přemalování a nový interiér. Po dlouhém odpočinku v kopřivách tak nestačí na rekordní kilometrické proběhy, které byly vedle podvodu s prodejními automaty místo osobních pokladen pilířem ekonomického zázraku při tvorbě ceny dopravního výkonu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV