Samozřejmě, také výstavba trasy metra D a dokončení výstavby vnitřního městského okruhu mělo získat v minulých čtyřech letech velký eifer.
Trasa D metra je připravena k výstavbě jen částečně a stavba samotná začne až někdy za dva až tři roky. Tisíce nových komunálních bytů v Praze také nestojí. Nové mosty nikdo nestaví a jediný most, jehož výstavba v dalekém budoucnu byla představena veřejnosti, je ve fázi malůvek a snad i počínající projektové dokumentace. Tento most na Zlíchově nemá překvapivě odlehčit automobilové dopravě na Barrandovském mostě, ale má být de facto jakousi miliardovou lávkou pro tramvajovou dopravu, kolisty a pěší. Bravo!
Dokončení vnitřního městského okruhu se nepřiblížilo ani o milimetr a tak snad, když ta příští politická reprezentace po volbách bude kvalifikovanější, může někdy za deset až dvanáct let dojít k zahájení výstavby této velké stavby.
Město má ale ve svě kase 50 mld. korun, a protože nemá připravené projekty, tyhle peníze rozhazuje a mění je za drobné.
Bydlím v Chuchli. Tedy v jižní části města. Mám to (ne)štěstí, že již rok projíždím zpomaleně ucpanou Strakonickou ulicí směrem do centra, neboť se na ní dodělává třetí jízdní pruh pro MHD, TAXI atd. Stavba je typická pro dnešní Prahu. Na zhruba dvoukilometrovém úseku stavby pracuje vytrvale více než rok – s výjimkou sobot a nedělí a pozdního odpoledne (to tam není nikdo) – tak maximálně dvě desítky pracovníků a velmi skromný počet strojů. Prostě maňána...
Protože jsem na pražské radnici strávil patnáct let života, vím, že bylo dříve běžné sledovat, zda jsou omezovány či uzavírány nejbližší souběžné komunikace té které části města. A tak když dnes pojedu domů, nemohu jet přes železniční přejezd ve Velké Chuchli, neboť tam České dráhy více než rok něco kutí na trati a tu a tam uzavřou přejezd celý. A tak, pokud bych chtěl jet ze Strakonické do Chuchle, což se neinformovaným v těchto dnech stane často, budu pak muset udělat velký okruh městem, než se dostanu domů. Ale hlavně je to další omezení provozu v souběžné komunikaci města. A když se budu chtít dostat z Chuchle do centra, budu muset jet Slivencem, s jistými omezeními provozu a pak přes Barrandovské sídliště a Hlubočepy opět s omezeními provozu, a to vše v předvečer zahájení generální rekonstrukce Barrandovského mostu. Pak snad abych létal do práce v centru Prahy helikoptérou.
Barrandovský most je nejen celopražsky, ale celorepublikově důležitý dopravní uzel. Martýrium jeho oprav a tedy omezení provozu po něm, bude zřejmě trvat několik let. Když projíždím Prahou z jihu na sever nebo z jihu na východ anebo na západ města, je to všude stejné. Každých zhruba pět set metrů omezení či zúžení anebo objížďky komunikací.
Prostě městští radní se vrhli na opravy pražských komunikací takovou měrou, až je to pro občany až neúnosné. A co teprve pro návštěvníky Prahy z jiných konců republiky? To musí být přímo utrpení. Chápu, že neschopní radní města, chtějí „něco“ předvést svým spoluobčanům před volbami. Tedy, že vlastně nebyli tak úplně marní a že ty poslední čtyři roky nebyly pro rozvoj města ztracené. Obávám se ale, že byly. A obávám se také, že jejich nástupci o moc lepší nebudou. Nějak nám došli lidi…
Vyšlo na Vasevec.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV