Uspořádání této diskuze proběhlo v návaznosti na III. Fórum Pás a stezka pro mezinárodní spolupráci, jež se uskutečnilo v Pekingu právě před rokem. A lze očekávat, že IV. fórum BRI bude v Pekingu uspořádáno opět za rok.
Kromě svého projevu na konferenci, který je uveden v příloze tohoto článku v anglické a české verzi (tento překlad do češtiny je proveden umělou inteligencí), mám řadu osobních poznatků. Dojmů z mé návštěvy je prostě celá řada.
Tak především dojmy z města Xi´anu. Byl jsem v něm před osmi lety. A pokud za posledních osm let čínská ekonomika (vyjádřeno růstem HDP) rostla v průměru 6% ročně, můžeme odhadnout, že čínské HDP za dobu 8 let vzrostlo zhruba o polovinu. To je obrovský nárůst společenského bohatství Číny. A je to vidět i na Xi´anu, hlavním městě provincie Šen-si. Město má i s předměstími 14 milionů obyvatel. A patří mezi nejvýznamnější hlavní města mezi provinciemi Číny.
Ve městě proběhly za poslední léta viditelně rozsáhlé investice ve výstavbě bytových domů, infrastruktury obecně a dopravní infrastruktury zvlášť (metro, rychlostní železnice). Po městě jedete po velmi kvalitních cestách bez u nás tak obvyklých „rigolů“. A všude kolem hlavních cest jsou pásy zeleně (stromy, keře).
Xi´an je ovšem důležitý také pro čínské národní hospodářství. Je jedním z důležitých center čínského automobilového průmyslu. Viděl jsem v chodu jeden z výrobních závodů čínské automobilky Geelly. Závod vyrábí ročně tři miliony aut. Více, než polovinu z nich tvoří elektromobily.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV