„ČOI tento stav mimo jiné přisuzuje nedostatečné znalosti provozovatelů e-shopů v oblasti změny zákona o ochraně spotřebitele, která od února 2016 obchodníkům ukládá také povinnost informovat spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů,“ říká ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Česká obchodní inspekce pravidelně monitoruje vývoj elektronického obchodování prostřednictvím sítě internet. Cílem těchto kontrol je případná eliminace nežádoucích jednání, která mají negativní dopad na spotřebitele a jejich důvěru v tuto formu obchodování. ČOI mimo jiné také aktivně vyhledává potenciální rizikové internetové obchody a provádí jejich kontrolu. Proto i z tohoto důvodu nelze považovat uvedené procento zjištění za ukazatel stavu elektronického obchodování v ČR.
Česká obchodní inspekce v období od 2. 1. 2017 do 31. 3. 2017 provedla celkem 315 kontrol, které byly především zaměřeny na plnění povinností vyplývající ze zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a dalších právních předpisů. Počet zjištění byl v 269 případech, což představuje 85,4 % z celkového počtu provedených kontrol.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV