Benzín nevyhovoval v parametru „Tlak par DVPE“. Ve vzorku byla zjištěna hodnota 67,3 kPa, přičemž normou je povolená maximální hodnota, při zahrnutí nejistoty měření, 62,0 kPa. Následně ČOI vydala zákaz prodeje tohoto benzínu. Ten však maďarský řetězec MOL nerespektoval a benzín o objemu 32 386 litrů rozvezl na svoje další stanice.
Objem 6 537 litrů byl odvezen k čerpací stanici MOL na D1 u Průhonic směr Praha, kde byl nadále prodáván za plnou cenu. Tam tento benzín 6. června 2018 opět nevyhověl kontrole ČOI. Opět v parametru „Tlak par DVPE“ (ZDE). Tentokrát byla naměřená hodnota dokonce ještě vyšší a to 67,8 kPa.
Vyšší tlak par může být způsoben přidáním kontaminantů. Vyšší tlak způsobuje vyšší ztráty při uskladnění paliva a nežádoucí emise do ovzduší. Je-li tlak par příliš vysoký, může u vozidel způsobit tvorbu tzv. parních polštářů paliva v dopravním potrubí, v důsledku čehož motor nelze nastartovat nebo pro příliš chudou směs špatně běží, což vede k neúměrnému zatížení motoru.
Pravidelné zveřejňování výsledků kontrol je Kverulantova zásluha, když se mu v roce 2011 podařilo změnit letitou praxi ČOI (více ZDE). Ta od té doby zveřejňuje jednotlivá rozhodnutí o pokutách. Z těchto informací sestavuje Kverulant svůj přehledný a adresný seznam 50 čerpacích stanic, které za nekvalitní palivo pokutovala ČOI (ZDE).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV